tirsdag den 12. januar 2010

Mere cirkus

Nu har jeg opgivet at fine logikken i det her jobsøgningscirkus. De seneste fire måneder eller så, har jeg siddet trofast og skrevet ansøgning efter ansøgning og troppet op til samtale når de har kaldt. Uden resultat. Jeg skal da ærligt indrømme at det ikke har været drømmejobs, det jeg har søgt, men det har været jobs der giver nogle penge i kassen, og så må man jo så finde drømmejobbet på et andet tidspunkt. Det har nu heller ikke været direkte pro-forma jobs for at gøre min a-kasse glad (pånær ét, hvor jeg faktisk kom til samtale). Dem har jeg formået at styre udenom. Da jeg satte mig til tasterne i går havde jeg skiftet strategi. Nu har jeg tilmeldt mig et seks ugers kursus, der kunne være et mulig skridt på vejen til drømmejobbet, og jeg satser på et løntilskudsjob derefter for at få en fod indenfor der hvor jeg aller helst vil være. Og så søger jeg hvad jeg falder over af mere eller mindre interessante og realistiske ting ved siden af.

Jeg startede dagen i går med at søge sådan et pligtjob. Med lidt god vilje kan man nok kalde mig kvalificeret til jobbet i teorien, men jeg havde ikke helt forestilt mig at jeg skulle til at have et job på lige dét niveau lige nu. Jeg har aldrig søgt noget der lignede, så en standardansøgning kunne jeg ikke sende. Men jeg klippede og klistrede lidt hurtigt en ansøgning sammen - uden at lægge noget sjæl i det overhovedet - ud fra hvad jeg nu har liggende og trykkede send. Nu har de så lige svaret at min profil er særdeles interessant og at de jo nok vil se mig til samtale efter at ansøgningsfristen er udløbet i næste uge. Og hvad kan man så lære af det? Jeg har ihvertfald lært at nogle gange er det spild af tid at bruge dagevis på en ansøgning. Og så har jeg lært at der overhovedet ikke er nogen logik i det her lotteri.

2 kommentarer:

  1. Ja logikken er gået, gak-gak :-D

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har ihvertfald opgivet at forstå det. Gak.

    SvarSlet