fredag den 22. januar 2010

Ikke alligevel

Bare lige til de nysgerrige (ja, jeg ved der sidder et par stykker derude): Jeg har ikke fået job. Eller - det ved jeg jo faktisk ikke, for jeg har ikke fået nogen tilbagemelding endnu, men jeg skal ihvertfald ikke have det job dér. Samtalen gik sådan....bum-bum....Det er ufatteligt hvor langsomt det kører oppe på øverste etage når man lige har haft to nætter uden søvn. Især faldt klappen ned da de spurgte til hvad det er inden for det her fagområde som jeg brænder for. Jeg brænder jo ikke for det. Jeg vil heller sige jeg er udbrændt hvad det faglige angår, men det lyder så mærkeligt til en jobsamtale. Stedet var nu ellers mægtig fint, lønnen ligeså og folkene var rigtig søde, så alt udover lige selve arbejdet så ud til at være i skønneste orden. Men man må jo regne med at det arbejdsmæssige fylder lidt, ihvertfald når de sidder og fortæller om "de perioder hvor vi arbejder 80 timer om ugen" og " der er ingen her der arbejder 37 timer". Og jeg skal slet ikke arbejde 80 timer om ugen - jeg kunne nemlig også tænke mig at se mine børn også indimellem. Mærkelig nok fik jeg også indtryk af at der var endel småbørneforældre blandt medarbejderne. Men jeg fik også det indtryk at de stort set var mænd...

Nå. Men tager lige en slapper i dag. Chilien har faktisk sovet igennem i nat - det er helt fantastisk hvor klarsynet man bliver af en hel nats søvn. Jeg har tænkt at benytte lejligheden til at få luget ud i mit klædeskab. Har lige læst Christinas bog, så nu skal hendes metoder afprøves.

I næste uge starter jeg på kursus. Glæder mig til nye muligheder, lære nyt og møde nye mennesker!

2 kommentarer:

  1. Selv om man lidt står med hatten i hånden som ledig, synes jeg, at man har lov til at forbeholde sig retten til at sige nej, hvis man kan mærke, at man i længden ikke ville kunne leve med jobbet. Jeg kom selv til at sige ja til noget, som jeg vidste var helt forkert og det endte med, at jeg bad om en fritstilling. Har siden også siddet et sted til en samtale, hvor jeg tænkte OH NO!
    Nu bider jeg bare tænderne sammen og går målrettet efter den type jobs jeg ved er langtidsholdbare.

    Jeg "giver" dig hermed tilladelsen til at gøre det samme :-)

    SvarSlet
  2. Du siger noget...jeg tænker at jeg kan jo bare tage et job og så søge videre derfra - men indenfor rimelighedens grænser, selvfølgelig. Man kan jo risikere at blive hængende inden der dukker noget bedre op, i disse tider. Og jeg VED at det med at arbejde 80 timer om ugen med noget der egentlig ikke interesserer mig ret meget, det skal jeg ikke.

    SvarSlet