lørdag den 23. januar 2010

Det er nok bare en fase, desværre

Vi har stort set været hjemme i dag, og fået ryddet lidt op og sår´n. Turboen er bare blevet SÅ god til det dér rydderi (og jeg kan desværre ikke tage æren for at have lært hende det). Jeg var ude en tur torsdag aften og kom hjem efter at de søde små var puttet. Da havde hun lige kedet sig lidt mens farmand puttede chilien, så hun havde gået løs på entreen. Den er til dagligt et virvar af sko, tøj, huer, ulige vanter og strømper og flyverdragter. Men alle sko var opstillet på rækker - parvis - og alt tøj - inklusive flyverdragterne - lå pænt foldet sammen i en turbo-bunke og en chili-bunke. Idag har vi ryddet på hendes værelse, så der er alt i den sirligste orden nu. Her til aften da jeg var oppe for at putte chilien, kunne jeg også se at alt på mit natbord også var stillet op i snorlige rækker. Så ryddigt har der ikke været før. Mens jeg badede chilien her til aften og farmand blundede på sofaen, var alt legetøj i stuen (og det er ikke så lidt) - både hendes eget og chiliens - blevet ryddet pænt på plads. Altså uden at nogen som helst havde bedt hende om det, eller antydet at der skulle ryddes op. Og der var virkelig ramaskrig da hun under aftensmaden ikke fik lov til at rydde på køkkenbordet (ikke fordi det ikke trænkte til det, men fordi der er noget med kombien glas og porcelæn, klinkegulv og iherdig fireårig der ikke er helt god - ihvertfald når man egentlig gerne vil sidde og nyde sin mad i fred). Hun gik istedet så ud i entreen og ryddede op, for der måtte jo være noget hun kunne rydde.

Opvask er desuden også mægtig sjovt. Især iført flamenco-kjole:
Det ser jo lidt festligt ud. Måske er det fordi jeg mege sjældent ifører mig flamenco-kjole når jeg vasker op, at jeg synes det er så kedeligt?

Imorgen skal der ryddes mere. Hele vores "pulterkammer" på 1. sal skal endevendes og ryddes - vi taler om tyve tætpakkede kvadratmeter.
Som regel plejer jeg at trøste mig selv med at det er jo bare en fase, når børnene rammer ind i tigerspring og diller, men denne her oprydnings- og rengøringsdille må da meget gerne blive ved lidt endnu.

Og chilien? Hun har fået dagen til at gå med at snurre rundt. Hun snurrer og snurrer rundt på stuegulvet. Så bliver hun svimmel og vælter rundt og falder. Det er sjovt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar