tirsdag den 26. januar 2010

Dumt

Det virker umiddelbart ret smart, men det er altså ret dumt; lige at kigge på etsy når man sidder og mangler knapper. Der er MANGE knapper derinde. Og nu har jeg købt dem, næsten alle sammen. Sådan føles det, ihvertfald. Hende her har ihvertfald fået ryddet gevaldigt op i sin knappebeholdning. Så meget at hun gav mig en discuont helt af sig selv (har man så handlet for meget?). De koster jo heller ingenting i udgangspunktet. Jeg har ikke helt styr på hvad jeg skal bruge dem allesammen til, men nogle skal bruges til at give sommerjakken nyt liv. Og så har jeg en række dødsyge sorte bluser fra H&M med lige så dødsyge knapper i. De bliver garanteret friskere med nogle lidt mere spraglede kanpper. Så skulle forårsgarderoben være sikret - på den billige måde.

Jeg er også blevet gode venner med min symaskine igen, efter at vi havde en lille uoverensstemmelse for noget tid siden, og den blev efter det lagt lidt på hylden. Men nu har jeg da fået syet lidt videre på et tæppe til sofaen, som jeg stertede på for ret lang tid siden. Det skal så skjule de værste pletter i den hvide stofsofa (stofsofa og børn er ingen god kombi. Men hvor hulen kommer så alle de chokoladepletter fra? Der er nemlig ingen børn der spiser chokolade i sofaen...)



Men det der egentlig fik mig til at hente symaskinen frem, var de her bukser, jeg så hos Christina. Tænk hvor yyyndig chilien vil se ud i sådan nogle. Libertyresterne har jeg liggende, så jeg skal lige have fat i noget cowboystof eller mælkedrengestrib (eller begge dele) - og mønsteret, som er bestilt på biblo. Og så skal jeg nok have bestilt nogle flere knapper. Herfra, tror jeg. Håber virkelig min tålmodighed kan holde til projektet!

4 kommentarer:

  1. anjoe playhouse nægter på 4.gang at kommentere her hos dig...
    nb. Spekulerer lidt på, hvordan din ældste datters udtalelser kan findes i tv-øst-regi; det omkring mad, mener jeg at huske, hmm!
    Og så husker du vel, at jeg stadig ikke kan fordrage knapper, altså ifald de ikke tilhører de metaliske - tidligere gav det dig plus omkring yngste symæssigt ny idé, og må det atter ske :-D

    SvarSlet
  2. Godt du mindede mig om det dér med den TV-udsendelse! Jeg har endnu ikke hørt fra børnehaven hvornår det bliver sendt. Men så snart det har været på skærmen, burde det kunne findes på TV2Fyns hjemmeside.

    Og der FINDES altså pæne plastknapper! De er ankommet i dag. Pæne kongeblå vintage kanpper - får helt lyst til at spise dem;-)

    SvarSlet
  3. Vilket vackert överkast lite 70-tal inspirerat!

    SvarSlet
  4. Ja, der er knald på farverne og fine 70er mønstre. Nogen her i huset mener måske at det er lige lidt i overkanten...´det er så ikke mig:)

    SvarSlet