onsdag den 6. januar 2010

Brancheskift et og to

Ferie er godt, men det ER altså dejligt med hverdag igen også. Jeg var ret lettet da jeg mandag morgen fik smidt de andre tre ud af huset. Endelig tid til mig selv og fred og ro til jobsøgningen. Men ak. Efter et par timer vendte farmand hjem - sidelæns ind ad døren med hold i ryggen. Så de sidste 2½ dag har jeg hørt på suk og støn fra meget syg mand der over på sofaen. Man skulle tro ryggen var ved at falde af. Og meget passende kan han SLET ikke løfte på børn (især ikke op på puslebordet når de skal skiftes), tømme opvaskemaskine, lave mad, rydde op og hvad man nu ellers skal. Så i formiddag luskede jeg ud i skoven med kameraet - bare en lille halv times tid. Det må jeg altså blive bedre til. Frisk luft og og en rask travetur har altså særdeles gavlig effekt på koncentrationen når man nu sidder og sveder over de her ansøgninger.






Forinden havde jeg lige kørt ind på uni for at aflevere en ansøgning jeg har siddet med i to dage. Tænk om jeg fik arbejde der inde? Det ville være fantastisk. Afhængig af hvor mange traktorer der skal forceres på vejen og hvor mange børn der skal hentes/bringes kan jeg køre derind på 10-12 minutter. Idag tog det 11 minutter - det var inkl én traktor. Jeg har også forhørt mig om muligheden for at komme i løntilskudsjob derinde, og afventer svar. Det er ingen økonomisk gevinst i det for mig, men det kan være et skridt på vejen til det brancheskift jeg gerne vil tage.

Apropos brancheskift, så skal turboen filmes i morgen. Nu har jeg jo selv tidligere haft fornøjelsen af at være offer for Signe Ryge, og i morgen kommer hun i turboens børnehave. Der er noget med noget øh...tja...fuglefodring om vinteren, tror jeg det var. Alstå hvordan man fodrer fugle om vinteren. Det ved turboen og børnene i børnehaven jo en hel masse om. I den forbindelse skulle der bruges tre snaksalige børn - og pædagogerne mente turboen her var en oplagt kandidat (ja, hun snakker MEGET. Om ingenting. Håber hun klarer sådan nogenlunde at holde sig på sporet og tale om det hun bliver spurgt om og ikke alt mulig andet i morgen). Så nu skal jeg lige tjekke om der kan ses TV Fyn + på den her computer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar