tirsdag den 1. september 2009

Dagplejestart

Vi er startet i dagpleje i dag, chilien og jeg. Så langt så godt. Et par timer var tiltrækkeligt første dag, og chilien fandt sig hurtigt tilrette med alt det nye legetøj. Så godt, at jeg vovede mig ud på en 15 minutters spadsertur - bare sådan at hun kunne prøve at være der lidt alene. Hun hyyylede da hun opdagede at moar var væk, og hylede helt til jeg returnerede igen. Hun er rigtig glad for sin søde dagplejer allerede, og vil heller end gerne vinke, smile og snakke med hende - så længe det hele foregår fra mors arm. Og mor her var i forvejen fuld af optimisme og mod og tænkte at tid til sig selv, til jobsøgning og hjælp til belskift (det er et mareridt - hun har ild i røven på et puslebord) nu var tiltrængt. Nu føler hun sig meget skitzofren og synes det er forferdeligt at hendes lille bitte guldklump nu skal ud i den store verden.

Efter en lille aftenløbetur er jeg nu på en eller anden måde overbevist om at det nok skal gå altsammen alligevel. Men vi prøver igen med samme fremgangsmåde i morgen - og i overimorgen er det fridag med mødregruppen.

5 kommentarer:

  1. Hvor lyder det spændende med dagplejestart! Pøj pøj med indkøringen.
    Og så lige en note til din tv-optræden: Jeg er så forberedt på at tv2fyn får lyst til at lægge programmet fra i mandags på nettet. Jeg har endda downloadet Firefox så jeg kan se det format de sender i. Så hermed en opfordring til tv2fyn om at lægge dig ud på nettet :-) KOM SÅ!
    Anne

    SvarSlet
  2. Tak, tak. Jo, programmet skulle gerne ligge på deres hjemmeside nu. Kiggede lidt på det her den anden aften, og fandt det på deres hjemmeside.

    SvarSlet
  3. Glup. Dagplejestart. Selv om jeg på mange måder længes lidt efter voksentid, så er det bare lidt skræmmende når de nærmer sig insititionstid, og man ikke længere har en lille baby, men i stedet en tumling, der skal til at ha en hverdag selv derude....

    SvarSlet
  4. Nu fandt jeg klippet (søgte på dit navn; det hjalp;-) Hold da op hvor du gør det godt! Og hold da op hvor ser du godt ud! Jeg glæder mig til at se dig irl inden længe. So long
    Anne

    SvarSlet
  5. @Line: Jeps, det er til at blive skør af. Man vil jo gerne både have tid til sig selv OG en sød lille baby for hvem man er universets midtpunkt.
    @anne: Godt du fik stillet din nysgerrighed. Og tak for de søde ord. Selv synes jeg jo at jeg lyder totalt bøvet og at mit hår er rædselsfuldt. Men hvordan kommer man til frisør (og en tandlæge har jeg vist heller ikke set i umindelige tider) med alle de her børn? (går ud fra at det er langt fra nemere med tre børn). Og ja, nu ses vi snart. Glæder mig!

    SvarSlet