torsdag den 3. september 2009

Hvordan synes du selv det går?

Pyhhh....pizzadeig til hjemmelavet pizza er sat til hævning, rødvinsglasset er fyldt op (hov! det var vist allerede tomt...et øjeblik...), og skålen med chokolade lige så. Og to børn er puttet, ikke at forglemme. Og 19 timer til vi skal hente farmand ved toget.

Den korte version: Chilien pylrer og savler og gider ikke spise. Turboen hyler fordi hun har ondt på tungen og ellers bare er død-træt. Pædagogerne i børnehaven havde egentlig haft lyst til at ringe efter mig i dag fordi turboen bare sad og hang, men vidste jo at jeg var alene med det hele de her dage, så det droppede de. Men hun er langt fra på toppen. Chilien har desuden fået nogle små vabler på benene. Og selvfølgelig er det nok skoldkopper, nu hvor farmand igen skal være væk igen tre dage fra på mandag. Det var jo også det eneste der manglede nu.

Indimellem alle hyleturene her i eftermiddag spurgte turboen bekymret; Mor kan du egentlig klare to skrigebørn?" (har hun mon nogensinde hørt sin mor udbryde "jeg kan ikke klare to skrigebørn!"? Det kan jeg altså ikke garantere for at hun ikke har). Svarede noget med øhhhh....hvordan synes du selv det går, eller noget.

Ellers drøn hyggelig dag med mødregruppen, hvor vi virkelig fik diskuteret indkøring i dagplejen. Vhilien er den første blandt de børn der var her i dag, men de andre skal også til det om en måneds tid, så det er i højeste grad et hot topic. Dejligt med input og diskussioner for og imod det ene og det andet.

Nå. Nu er der ihvertfald duket for tøsefilm i flimmeren, snart pizza. mere rødvin og mere chokolade. Fordi jeg fortjener det.

3 kommentarer:

  1. Jeg håber det går bedre, så at både du og farmand kan få slappet lidt af her i weekenden, inden at han skal afsted igen ;-)

    SvarSlet
  2. Har lige fundet din blog og synes bare det er fin og dejlig læsning;-)

    Jeg er selv mor til en dreng på 4 år og en lille pige på 2 mdr, så lige nu er multitasking og jagten på søvn (og selvfølgelig to skønne børn!!) i centrum herhjemme...

    SvarSlet
  3. @anjoe: Jo, tak. Det går fint - børnene er på højkant igen. Skoldkopper var åbenbart kun falsk alarm:-)

    @sophie: Tak for dine ord - og velkommen til. Jeg synes at huske at da de var to måneder, var alt bare så nemt, og de sov bare hele tiden og at det er hårdere når de runder 6 måneder og sover mindre...men det kan jo sagtens være mig der husker forkert:-)

    SvarSlet