mandag den 21. september 2009

Drømme og virkelighed

Jeg indrømmer jeg er magasinoman. Jeg køber ofte magasiner og blade, får hundredevis af ideer og gennemfører stort set indgen af dem. Nu ved jeg hvorfor. Der er noget med særdeles stor uoverensstemmelse mellem de gittede blades lokkende billeder og virkelighedens verden. Især når ideerne involverer børn. Børn på billeder er utvivlsomt mere medgørlige end virkelige børn.

Men jeg havde nu set de her billeder og mente gårsdagens solskinsvejr skulle bruges til sådan nogle efterårsaktiviteter i haven. Børnene på billederne er nok sådan cirka på turboens alder, så det måtte jo lige være noget for hende, sådan noget æbletrykkeri.



Og det var det da også. Hun hyggede sig gevaldigt. Men børnene på billedet sviner overhovedet ikke, og har sit pæneste tøj på. I skulle set slagmarken da turboen var færdig.



Og æblechipsene har vi også lavet. De blev bløde indeni og lidt slatne.




3 kommentarer:

  1. Harharharharharh! :-D
    Hvor er det da dejligt genkendeligt det der :-) Især kan jeg godt lide din lidt tørre konstatering om æblechipsene. Livet ville bare være lettere med glittede sider ;-)

    Forøvrigt første gang jeg kigger indenom - men jeg vender tilbage, det lover jeg :-)

    SvarSlet
  2. Tilgengæld har du da den vildeste charmetrold af en datter. Hvor ser hun fuldstændig fantastisk spilopmager-agtig ud :)

    SvarSlet
  3. @Kirsten: Velkommen til - hvor hyggeligt! Og - godt det ikke bare er mig, så, der har gådan et glittet liv:-)

    @Sara: Ja, hun er spilopmager, hvilket der kan være både fordele og ulepmer ved...og ja, charmetrold er hun da også - når jeg sådan helt objektivt skal sige det selv...Og tusind tak for de to spåmaskiner/flip flappere/nip nappere - det har jeg da helt glemt at sige. De skal printes ud næste gang vi kommer i nærheden af en ordentlig farveprinter. Er sikker på det bliver success!

    SvarSlet