mandag den 14. september 2009

De svære valg

Så er de landet, skoene. Efter noget af en gyser nede i Brugsen - det er jo der vi henter vores pakker herude på landet. Men langt om længe kom skoene, som skulle have ligget i Brugsen, men i stedet var havnet i en anden Brugs - med bud til mig der ventede med træt baby. Og her er de så:
Lige så fede som jeg havde forestillet mig. Og de passede perfekt. Nu skal jeg så bare beslutte hvilket par jeg skal vælge når jeg skal ud ad døren i morgen. Tough chioce.
Her i aften har jeg været til premiere på husmorgymnastikken oppe i hallen. Godt at blive rystet igennem, og godt, ikke mindst, at det viser sig at alle forsøg på at gøre dansegulvene utygge i mine yngre dage ikke var totalt spild af tid (det kan man nemlig få følelsen af når man ser på mine eksamensbeviser fra samme periode). Der var mavedans....den fynske variant, må man sige...mens cowboydansen så ud til at gå mere ret ind hos husmødrene.
Og så er det jo i dag der er stortingsvalg i Norge. Dt er jo noget af en gyser. Tough choice. Og som første gang som udlandsnordmand havde jeg tænkt at bruge min stemmeret. Havde styr på alt det bureakratiske, og skulle sådan set bare troppe op på konsulatet inden den 4. september. Men det var lige alene-med-to-syge børn-og-dagplejestart-ugen, så jeg nåede det bare ikke. Nu var det jo så at jeg ihvertfald skulle have fulgt valget på fjernsynet i nat, i det mindste. Men jeg har ikke noget fjernsyn (dvs. jeg har en spritny fladskærm på væggen, men det kan kun bruges til film...faktisk meget praktisk) og derimod har jeg nok af søvnløse nætter i forvejen, så jeg får heller tage chokket i morgen tidlig. Og hvis det nu går rigtig galt, vågner jeg op til denne dame (ja, og her er det altså et link. Forstår altså ikke hvorfor mine links lige pludselig ikke kan ses mere) som statsminister. Norges svar på Pia. Det var ligesom det jeg ville forhindre ved at stemme. Så nu er det nok min skyld - dét også - hvis det ender galt i nat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar