søndag den 13. september 2009

Ta-da....UDHVILET!

Her er sket en større sensation: Jeg har sovet næsten 10 timer i nat!!! Godt nok ikke sådan ud i ét, men alligevel. Chilien vågnede kl. 05.15, og jeg prøvede hurtigt at få hende til lige at nappe en halv time mere, men da det i dén grad var farmands morgentjans, kunne jeg daffe tilbage i seng. Men jeg kan altså ikke huske hvornår jeg sidst har sovet i 10 timer. Det må ha været på et eller andet tidspunkt før maj 2005. Nu læser jeg jo lidt rundt i blog-land på diverse mor-blogger - man burde altså lave en statistik over hvor mange af indlæggene der handler om søvn. Og jeg ved at jeg selv ville bidrage stort til sådan en statistik.

Så jeg har faktisk været ret frisk idag. Nåede hele to løbeture! Ja, hvad siger I så? Først var der løbedag i børnehaven. Det er der en gang om året hvor børnene, søskende og forældre løber børnenes løberuter i skoven og hygger med madpakker og kaffe bagefter. Jeg havde taget løbetøj på, sådan mest for syns skyld, men jeg kan da ellers love for at jeg fik sved på panden. Turboen har jo kun en on/off-knap når det kommer til organiseret fysisk udfoldelse, såsom ture. Som regel er der helt slukket for knappen og hun vil bæææres. Men effekten af de andre børn er åbenbart koloniorm, og hun har jo ikke sådan nogen midt-imellem-roligt-jogge-tempo, så der løb jeg så med turboen og en flok 4-årige drenge med tilhørende forældre halsende bag (der var faktisk nogen der halsede mere end mig). 3 km i rask galop blev det ihvertfald til. Hjemme igen fik jeg da også luret mig ud på en tur alene i efterårssolen.

Og i morgen starter jeg i den loklae gymnastikforening. To gange skal jeg derop, faktisk. Først til forældre-barn gymnastik med turboen - det er jo helt legalt. Men så har jeg så kommet til at tilmelde mig sådan noget som i min barndom hed "husmortrim", altså husmorgymnasik. Bestående af en flok (i mine øjne dengang) gamle hjemmegånede damer der lavede gymnastiske øvelser i den lokale gymnastiksal. Meget, meget u-hipt. I morgen er dét så mig - den gamle husmor. Men jeg glæder mig. Jeg skal gå sammen med nogle af de søde piger fra mødregruppen, og konceptet er sådan noget aerobic/latin/mavedans - så jeg går i stor grad ud fra at også lattermusklerne kommer på overarbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar