onsdag den 26. august 2009

I Bilka efter energi

I dag har været én af de dage hvor jeg bare glæder mig en lille bitte smule til chilien skal i dagpleje. Hun er jo sød og glad så længe hun er vågen, men når mor her trænger til lidt fred og ro, og foreslår hende en lille lur, er det så at hun kommer helt på tværs. Jeg synes nu ellers at jeg har et ret bredt reportoire af godnat-sange, men idag var det altså ikke nok. Jeg brækker mig hvis jeg skal synge flere godnatsange lige nu.

Vi startede friskt kl. 04 i morges. Eller - det gjorde chilien ihvertfald. Men jeg nægtede at stå op, så jeg sate mig på en skammel ved hendes seng og begyndte at synge. Og stoppede så kl 05.15, da hun endelig faldt i søvn. Bliver nemlig nødt til at synge, for ellers rejse hun sig hele tiden op i sengen, for lige at tjekke om jeg nu er der. Så blev det tid for formiddagslur sådan cirka kl 08.30. Det gad hun nu heller ikke, så jeg travede frem og tilbage i haven med barnevognen mens vi tog hele reporoiret nogle gange mere, mens jeg holdt hendes dyne ret stramt rundt hende, så hun ikke kunne sætte sig op. Sådan gik vi rundt i ca 45 minutter, og samme procedure gentog sig da hun skulle have sin eftermiddagslur.

Havde bare brug for lidt luftforandring da turbo og farmand kom hjem, så tilbød at tage turboen med i Bilka for at handle. Normalt er Bilka et af mine hade-steder, men af en eller anden mystisk årsag returnerede jeg til matriklen med fornyet energi. Tror nok jeg fandt den et eller andet sted i børneskoafdelingen. Der brugte vi ihvertfald endel tid, og vi fik gaflet os ikke mindre end fem par sko til turbo og chili (to par Tretorn gummistøvler - et godt tilbud - to par hæslige forede vintergummistøvler som straks er blevet turboens yndlings, og et par fine brune sko til turboen). Vi hyggede os faktisk lidt derude, turboen og mig. Hun fik en bolle og tilbragte ellers tiden med at bygge hule i indkøbsvognen af mælkekartonene.

I morgen kommer der gæster. Det betyder at resten af aftenen for mig står på rengøring:-)

4 kommentarer:

  1. Yes!
    Jeg digger også Bilkas skotøjsafdeling i denne uge :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det var faktisk på din blog jeg så de brune sko, du havde købt til Ludvig:-) Hun fik valget mellem de røde og de brune, og vi var helt enige om at de brune var de fineste.

    SvarSlet
  3. Åh, der er ikke noget værre end børn, der ikke vil sove (ok, det er måske lidt af en overdrivelse, men sådan føles det i hvert fald, når man står i situationen!).
    Jeg selv har en søn, der i går faldt hurtigt i søvn, men som så brillierede med at ville op og se tv kl. 3 i nat! Grr...

    SvarSlet
  4. Jeps. Når man nu bare vil sidde ned i fred og ro med en kop kaffe NU, så gider man altså ikke det dér pjat. Eller som når man vil sove kl 3 om natten.

    SvarSlet