søndag den 23. august 2009

Familieudflugt

Vi har for første gang siden jeg kan ikke huske hvornår haft en tilnærmet normal familieweekend. I går endda med familieudflugt. Altså alle fire. Ikke sådan noget delvis, noget, hvor farmand bliver hjemme. Vi smuttede nemlig en tur til Assens, for der har ingen af os rigtig været før. Da jeg sagde til turboen, at "nu kører vi til Assens", var svaret logisk nok "Er Assens et byggemarked?". Hun er selvfølgelig vant til at hvis noget ud af huset omfatter os alle fire, så foregår det naturligt nok i et byggemarked. Men de tider er jo slut nu. Ihvertfald i denne omgang. Hun var nu heller ikke totalt forkert på den, for på vej til Assens, skulle vi lige stoppe ved et Loppemarked.
Jeg havde helt glemt at det var der, indtil jeg læset om det hos Liselotte. Ufatteligt meget støvet skrammel samlet på et sted, men ingen tvivl om at her kan man også finde guld, hvis man leder.
Jeg fik da også lidt med hjem. Et par vaser, der bare var fine (...og hvor har du tænkt dig at de så skal stå henne? var farmands første meget skepiske kommentar. Øv, han er altid så praktisk....kan han ikke bare se at det er nogle pæne varser??? men det kunne han ikke). Billedet er korssting, ligesom puden, og tanken er at det kan man jo lige dele lidt op, og så kan man bruge det til en lappe-pude, taske eller noget, når man en dag sidder og keder sig og ikke aner hvad man skal finde på. Og urtepotteerne skal have en ordentlig omgang skuresvamp og sæbevand, og så får vi se hvad de så skal. Rigtig 70´er fine er de ihvertfald.
Assens by er nu en fin by. Sådan lidt idyllisk, nærmest.
Især kunne god lide deres brosten.


Hyggelig havn med fin udsigt har de også.

Og her er så Peter Willemoes. Og så mig, der troede Willemoes var en øl. Men det er åbenbart også en mand (de to ting hænger vist nok sammen). Han har åbenbart gjort noget for Assens, siden han nu pryder havnen. Gået i land der, eller noget, sandsynligvis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar