søndag den 30. januar 2011

Museumsoplevelser

Så er der endelig tid til at sidde ned og pudse glorien lidt. Jeg skal ikke igen igen underholde med alt hvad jeg har fået udrettet idag - jeg pralede vist rigeligt sidste søndag. Men der har en tendens til at gå lidt duracellkanin i den når jeg sådan står op kl 05.23.

Men det var jo slettes ikke det jeg ville sige. Det jeg ville sige, var at turboen og jeg var på pigetur i går. Nogle gange tager vi to alene til Odense sådan en lørdag. Så går vi på café - biografcafeen og drikker kakao (og latte til mor) og får en chokoladecookie. Således også i går. Så shoppede vi. Rigtig tøseshopping, hvor vi kom til at gå lidt amok i sko til tøserne. Godt nok i Ecco-butikken, hvor mor rigtignok nægtede at købe ruskindsskoene med broderede roser på, men der blev til goretex i lange baner. Det var tiltrængt, og ikke mindst halv pris.

Så gik vi på Brandts nye sanseudstilling. Jeg er vild med disse udstillingerne. Og turboen ligeså. Og det var de helt store overtalelsesevner der skulle i brug da vi skulle hjem.

Udstillingen er vel sådan et tredimensionelt drømmelandskab med masser af steder at gå på opdagelse for børn og barnlige sjæle. Bjerge der er ligesom en rutchebane hvor man kan løbe og lege, smukke huse man kan gå på opdagelse mellem, lys der sifter fra nat til dag, skiftende lyde, huler man kan gemme sig i, et helt hvidt "baglokale" man pludselig kunne forvilde sig ind i. Jeg har lovet vi skal derind igen. Næste gang i vinterferien med farmnd og chili. Og jeg har en fornemmelse af at vi kan nå at komme mange gange inden det lukker og slukker til maj.

Èn slags hule vaf fx et klædeskab hvor man kunne sætte sig ind og høre historier der blev afspillet



Og en anden hyggelig hule - pænt dekoreret

Så blev der aften



Og så blev der dag:


Jeg er stadig ingen stjernefotograf, så billederne yder ikke helt udstillingen retfærdighed. Men løb og se, alle børn og barnlige sjæle!






2 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig gode, beskrivende billeder, du bringer, og din omtale af udstillingen præciserer, hvorfor den er mere end et besøg værd ;-)
    ***** ud af fem stjerner gives dig!

    SvarSlet