søndag den 16. januar 2011

Fra sygesengen - igen

Og her er så endnu mere nyt fra sygesengen. Igen. Denne gang med halsbetændelse. Efter en lille familieudflugt til vagtlægen i går morges, fik hele familien konstateret halsbetændelse med dertilhørende pencillin. Så startede verdens længste dag. Ungerne var - desværre eller heldigvis - nogenlunde i hopla, mens farmand og jeg sloges om pladsen på sofaen med verdens højeste feber og verdens ondeste halse. Men med turboen placeret forran computeren det meste af dagen og Kaj og Andrea kørende på repeat i fjerneren kom vi på mirakuløs vis gennem dagen.

Idag går det lidt bedre - for nogle af os. Farmand ligenr stadigt noget der er døden nær. Derfor tog jeg mig også gevaldigt sammen i formiddag og kørte med pigerne en lyntur i zoo for at se pingvinerne. Chilien er inde i en pingvin-fase. Desuden trængte de i dén grad til at luftes. Nu er så turboen sat igang med opvasken. Faktisk helt frivilligt - hun tager den mere end gerne, nog jeg benytter mig af chancen så længe hun gider. Og chilien har fået store dele af dagen til at gå med at pille papiret af crayons - sådan nogle farvestifter med papir omkring. Det kan godt være stuegulvet ligner noget der er løgn med en hulens masse papirfnidder der flyver rundt, men hun er helt opslugt af det og helt stille, så jeg har besluttet at det er prisen værd.
Jeg har også sat turboen i gang med en lille projekt. En lampeskørm fra Ikea der skulle pyntes. Ideen er desværre ikke min egen - jeg mener jeg har set noget lignende hos Lis. Men jeg synes resultatet blev rigtig fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar