mandag den 10. januar 2011

Juleafvænning

Hvordan får man en toårig til at forstå at julen er slut? Jeg gider ærlig talt ikke synge flere julesange nu. Jeg har prøvet at forklare hende at vi synger dem igen næste gang det bliver jul. Men hun nægter at falde i søvn før vi har sunget musevisa (der er lyd på linket). Og jeg gider altså ikke tage kampen lige på dét tidspunkt. Men der er da fremskrit. Før skulle hun have stort set samtilige vers - nu er vi nede på ét. Så måske er hun afvænnet inden Sankt Hans.

2 kommentarer:

  1. Stadig urutineret husmor12. januar 2011 kl. 03.43

    ... :-) Åha, tak for et godt grin hér midt i halsbetændelsen & borelarmen. Det føltes sundt & varmede gevaldigt... Rart at vide, at der findes flere af dem derude... Altså ikke de 2-årige... Men mødre til dem... Så er man da ikke alene om det...

    Livsen er "kun" 1½ - men det er en trøst at kunne se ½-års-tid ind i fremtiden her på din blog - det lyder til at være samme vej vi bevæger os ned ad...

    SvarSlet
  2. så skal jeg nok spare dig for alle de indlæg om hendes hysteriske anfald som er oppe i mit hovede. Vil jo nødigt tage modet fra dig:)

    SvarSlet