søndag den 23. januar 2011

Søndagssysler

Idag har været søndag af den gode slags. Til gengæld er jeg også lidt flad nu, så jeg håber jeg kommer nogenlunde gennem ugen. Men altså. Tilbød mig at stå op med chilien da hun kvidrede (det foregår med et hysterisk OP! NU! MORGENMAD!), selvom farmand og jeg egentlig havde lavet en anden aftale. Ryddede køkken og fik olieret alle køkkenborde. Sådan! Det er ligesom en opgave der altid er et hængeparti. Tøj på unger og ud i bilen. Køre turboen til legeaftale og chilien og mig i mødregruppe. Hygge og kaffe i nogle timer inden vi tog hjem til middagslur - ja, kun chilien, altså. Jeg skulle nemlig gøre bilen ren. Støvsugede og vaskede efter bedste evne. Farmands kommentar: Godt den ikke skal sælges, hva´? Ja. Men jeg besluttede at det var så ren den bil kom til at blive lige nu. Sgu svært at støvsuge bil. Desuden er det ikke mig der har spist frøsnappere og thebirkes i den. Hente turboen, ned i børnehaven og fodre får og kaniner, hjem til en løbetur, ryddet skrivebordet (der har det med at blive dumpingplads for mine og børnenes dimser), lægge tøj sammen OG fik ryddet det på plads (er I klar over hvor lang vej der nogle gange kan være fra tøjet er lagt sammen og ind i klædeskabene?). Lakkere negle, gøre tasker klar til i morgen, smørre madpakke og bade chilien. Putte hysterisk chili i en time og så tænke højtsvævende tanker om min arbejdsmæssige fremtid (dog uden at komme til nogen konklusion). Startede forresten dagen med en portion Irma-grød. Tror jeg gøre det til en vane.

2 kommentarer:

  1. Smiler til dig - og griner *LOL*

    Irma-grød, det må da være en verden, hmm, velbekomme...

    Nærmeste Irma butik her fra Lolland-Falster er i Ringsted, min barndomsby - og faktisk blev Irma planket klods op til min bopæl, sjovt nok. Senere rykkede Irma durk ned til ved Stationsbygningen, og da skoredes nok en gang tavlen :-D
    Senere åbnedes alt, men finalen var AVV, hyg dig *LOL*

    SvarSlet
  2. Kan godt se det ikke bare er sådan at tage til Ringsted efter en pakke grød. Men det smager altså godt!

    SvarSlet