onsdag den 19. januar 2011

Så er det lige om lidt

Vi har været på skolen her til aften, turboen og jeg. Den skole hun skal starte på efter sommerferien, for at skrive hende ind. Hun havde glædet sig - med god grund. Jeg har tidligere været der og hilst på den super søde børnehvaklasselærer og ditto skoleinspektør, og nu skulle så turboen møde dem og sine fremtidige klassekammerater. Hun var ikke til at slæbe med hjem igen. Det kan jeg godt forstå. Der var masser af nyt og spændende legetøj. Yndlingslegekammeraten, som hun ikke ser så tit, var der. De skal gå i klasse sammen - pyhhh, de er noget af en hønsegård sammen, de to. Sodavand, slik og kager var nok også med til at gøre et positivt indtryk på hende. Der var god tid til leg og fjollerier, og det blev et par rigtig hyggelige timer. Da hun havde vist inspektøren hvor hurtigt og langt hun kunne tælle (og spist indholdet i hans slikskål) og mor havde afleveret indskrivningsblanketten kunne vi tage hjem. Og glæde os til sommerferien er oversået. Hun kan jo slet ikke vente. Og jeg gik hjem med følelsen af at lige dén skole er den helt rigtige for turboen. Forholdsvis lille, super hyggelig - men det vigtigste: nogle super engagerede voksne ildsjæle der tager børnene dybt alvorligt, med plads og rum til alle.

2 kommentarer:

  1. Stort TILLYKKE, og så håber jeg da, at din mand arbejder på en tilsvarende supergod skole :-D
    Rigtig god weekend til den fynske familie!

    SvarSlet
  2. Tak! Tja...farmands skole er en stor folkeskole...og det er måske en af grundene til at vi har fravalgt folkeskolen og satser på friskole i stedet.

    SvarSlet