tirsdag den 16. marts 2010

Træt, del....

Jeg er meget, meget træt. Som i rigtig meget. Jeg har været ved at dratte ned ad min kontorstol flere gange idag. Jeg tror det skyldtes chiliens hylekoncert i går nat. En lille led hjørnetand er på vej. Igår var der tilgengæld ikke brug for tændstikker for at holde øjnene åbne, mærkelig nok. Da jeg beklagede mig til en kollega, hvis børn er fløjet fra reden, udbrød hun "Ja, det er ligesom når man har været til fest om fredagen. Det er først om søndagen man bliver rigtig træt". Fest??? Ja, det var vist noget jeg sidste gang var til for et par år siden. Og da var jeg gravid, så det var ikke meget jeg dansede på bordene. Jeg kan altså slet ikke huske hvordan det er med sådan noget fest og hvordan man gør. Men der er åbenbart håb om at jeg måske kommer til at opleve det igen så, når børnene er flyttet hjemmefra.

For at det ikke skal være løgn, har farmand været hjemme idag med en meget syg turbo. Hun har kastet op ustandseligt og sovet det meste af dagen. Totalt udmattet. Jeg håber VIRKELIG ikke vi skal have den helt store roskildeomgang igen. Jeg nægter. Hun kommer heller ikke i børnehave i morgen, så de to får endnu en dag herhjemme. Selv prøver jeg at dræbe eventuelle basiller med rødvin. Det kunne være man skulle tage sig en whisky inden man gik i seng for en sikkerhedsskyld.

Og jeg går altså i seng lige om lidt. Havde planlagt at se dokumentaren om chokoladeproduktion på DR2 i aften, men kan ikke holde mig vågen. Havde ellers håbet den virkelig kunne motivere mig til at holde op med at spise det skidt. Jeg må sige nydelsen ved et stykke chokolade forsvinder som dug for sol når man tænker på at små børn har lavet den under slavevilkår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar