mandag den 22. februar 2010

Feriestart på den onde måde

Nogle dage burde have en fast forward knap. En der kunne bruges i nødstilfælde i de dage hvor man ikke helt aner hvordan man skal komme igennem dagen. Jeg ville have benyttet mig af den i dag, hvis det var. Men nu er de puttet, begge børn, og det gik jo altsammen alligevel med fjernsyn ad libidum, ditto cola og digestive kiks i sofaen (hvilket ellers er strengt forbudt - nu ved jeg hvorfor).

Vi har jo taget hul på vores vinterferie. Og sammen med den kom den ondeste omgang roskildesyge og angreb hele huset. Chilien var først ude. Bræk-bræk udover hele køkkengulvet som lyn fra en klar himmel. Så løb hun videre. Og hun har slet ikke været sløj eller sygelig eller på anden måde gearet ned. Desværre. Og os andre tre skvat har haft den ledeste nat og været totalt i zombieland i dag. Kan ikke huske at have været så syg før. Ihvertfald ikke hvor jeg skulle tage mig af syge/ikke overhovedet syge børn. Og den ellers meget morsyge chili, har ganget sin glæde for mor med hundrede de her dage. Hun har ikke veget fra min side dag eller nat. Meget trofast, må man sige hun har været. Og stillet uafbrudte krav om underholdning.

Nå. Men i morgen er vi raske, har jeg bestemt. Man kan sige meget ikke særlig pænt om roskildesyge, men det gode er at det er forholdsvis hurtigt overstået. Og så drager vi mod Jylland, til ferie og noget meget, meget velfortjent afslapning.

Og nu vil jeg så endelig bade mig i krummer på sofaen i fred og ro. Det har jeg set frem til siden kl 07.30 i morges.

3 kommentarer:

  1. Jeg håber, at I alle er kommet afsted på raske fjed...

    SvarSlet
  2. Jo tak. Vi kom afsted og hjem igen. Omend jeg nok ikke tror jeg vil kalde det på raske fjed:)

    SvarSlet
  3. Nej det kan jeg forstå efter at have læst nyeste indlæg, ævv :(

    SvarSlet