tirsdag den 9. februar 2010

Klargøring til arbejdsliv

Så fik jeg godt nok travlt, hva´? Jeg skal nemlig starte på arbejde på mandag. Det kom som lyn fra klar himmel i går. De havde så travlt med at få mig ansat at det hele er foregået totalt udenom bogen. Det er indenfor min gamle branche, så brancheskift blev der ikke lige til i denne omgang. Jeg har været derude i dag, og det ser rigtig fint ud. Tror bestemt det er en arbejdsplads med nogle ok opgaver og en rigtig god stemning og søde mennesker. Og noget af det bedste; jeg kan køre derhen på 18 minutter (hvilket er ret meget heldigt når man nu vælger at bo så forholdsvist ucentralt som os), og jeg kan aflevere chilien på vejen. Dét jeg lige skal vænne mig til, er nok den dér overfaldsalarm som alle medarbejdere har siddende under skrivebordet. På den anden side er det jo godt at den er der.

Det her arbejdsliv kræver altså endel forberedelse, og jeg har kun tre dage. Og så er der alle hængepartierne som jeg forlængst skulle have gjort noget ved forlængst, men som jeg bare ikke har fået gjort noget ved. Så inden på mandag skal jeg:

-Indhente 1½ års søvnunderskud. Det bliver svært når chilien jævnligt holder os vågne med sine natlige koncerter. Hun synger. Især om natten. Det er en mærkelig blanding af se min kjole, mester jakob og dejlig er den himmel blå (hvordan får man iøvrigt sine børn til at holde op med at synge julesange når julen er overstået?)
-Sy ny garderobe til chilien, turboen og mig selv. Farmand sagde ellers tak. Han ved ikke hvad han går glip af. Og jeg har lige idag fået besked på at to Elsebeth Gynther bøger ligger og venter på biblo.
-Oliere alle trægulve i huset
-Den helt store omgang rengøring. Rengøring på forskud frem til sommerferien.
-Planlægge og anlægge haven. Skal bare lige fjerne en meter sne først.
-Få bilen til syn inden 16. februar
-Få nyt hår
-Afslutte alle påbegyndte håndarbejdsprojekter der gemmer sig i gemmerne.

Tja. Hvor skal man starte? Er faktisk startet. Med det nemme. Så nu er der booket frisørtid til på torsdag. Så skulle den med håret være i boks. Og når jeg er færdig her booker jeg tid til syn af bilen. Og har lige (med meget iherdig hjælp fra turboen) ryddet alt legetøj og andre løse dimser op i stuen, støvsuget og vasket gulvene, så de kan få olie i morgen. Har nemlig lovet farmand, for cirka ½ år siden, at jeg ikke under nogen omstændigheder skulle tage et arbejde før gulvene var ordnet. Så det er ved at være sidste udkald.

Jeg bliver også nødt til at gøre noget ved min barsels-/arbejdsløsgarderobe når jeg nu skal til at være præsentabel fem dage om ugen. Så tager lige forskud på min fyrstelige kommunale løn på torsdag med Julies styleguide under armen.

Må heller se at gå i krig. Vi ses til sommer eller når jeg nu får tid. Er stadig lidt i tvivl om øvelsen to børn og fuldtidsarbejde overhovedet lader sig gøre.

1 kommentar:

  1. Tju-hej hvor skal det gå stærkt; der bliver vist ikke tid til hverken MatadorDVDkikkeri eller MatadorMIXspiseri, førend sommerferien melder sin ankomst nogle måneder frem ;-)

    Tillykke med jobbet og ja, noget af en mundfuld med fuldtid fra start af. Pøj-pøj!

    nb. Dine deko-fugle ser meget proff. ud

    SvarSlet