fredag den 12. februar 2010

Klar, parat...

Min sidste dag som ledig var å i dag. Hvis jeg troede at jeg skulle sidde ned i fred og ro og nyde min sidste dag i frihed med en god bog, troede jeg helt forkert. Har brugt dagen på at rydde - alle mulige dimser og dipedutter fra allverdens mærkelige steder og lægge dem på plads. Det lyder måske ikke af så meget, men med en 16 måneder gammel tingflytter bliver det til endel dimser på det forkerte sted. Så skulle der lige fremskaffes en straffeattest, for sådan noget skal de have på mit nye arbejde, så afsted til nærmeste politigård med mig. Hvor jeg glemte mit Visa kort. Men når man nu vælger at glemme sit visa kort, er det en god idé at gøre det hos politiet. De er ihvertfald ærlige findere.
I går var der store shoppedag. Fik købt lidt tøj til min mye tilværelse. Jeg skal jo have tøj på hver dag nu - altså præsentabelt tøj til ihvertfald fem dage om ugen, og det var jeg lidt i tvivl om min garderobe kunne klare. Så en flot skjortekjolesag og et par nye bukser blev det til. Og en mintgrøn neglelak fra essie. Rigtig fin og frisk. Ikke for noget, men det er jo et kommunekontor jeg skl arbejde på, det ser måske sådan lidt...kommuneagtig ud, så jeg tænkte mintgrøn neglelak kunne friske lidt op. Og så er det også at jeg kan huske fra sidst (ja, hvis jeg tænker rigtig godt efter ...det er jo noget tid siden jeg sidst satte mine ben ude på det der arbejdsmarked) at man skal have thebreve med noget myntethe liggende i sin skrivebordskuffe. Det kvikker op om eftermiddagen hvor man liiige skal anstrænge sig en smule for at holde sig selv oprejst bag skrivebordet.


Pjece om diverse medarbejderforhold er ankommet med posten i dag, samt en egen plejce omkring sikkerhed. Jeg troede den overfaldsalarm var mest til pynt...men det er åbenbart noget der bliver brugt indimellem.

2 kommentarer:

  1. Den mintgrønne Essie-lak vil HELT sikkert gøre lykke - krydser fingre for, at du får en herligt start. kh Anette

    SvarSlet
  2. Tak, Anette! Det kunne jo være jeg kunne få folk i forårshumør med den neglelak:)

    SvarSlet