onsdag den 30. december 2009

Det var så dét

Så sænket julefreden sig endelig. Jeg har stadig ikke lært hvordan man slapper af med to børn om benene. Farmand og turbo er taget i Bilka for at handle ind til nytår (regner med at se dem til aften...snakker om selvpineri...men de påstår de hygger sig derude sammen med alle de andre. Men så er de jo godt de tager sig af det, så slipper jeg). Chilien sover, og jeg skulle egentlig ryddet op og rydde julen væk og ikke mindst rydde plads til julegaverne - ikke mindst børnenes. Nu er de begge så store at de skal have legetøj der er i hundrede forskellige dele. Det var altså noget nemmere at holde styr på en babyrangle i et stykke. Jeg har besluttet mig for at starte med at rydde ud i julekagerne og konfekten, og har taget resterne ind forran computeren med en kop the mens Gil og Jorge spiller på min computer. Ingen dårlig start. Men fra i overimorgen starter vi jo et nyt og bedre liv, og så skal der jo ikke være rester der kan friste svage sjæle.

Vi havde en god jul, til trods for en lidt småsløj chili. Nu er julebesøget taget hjem til Norge igen og vi må underholde os selv. Juletræet blev hurtigt ribbet for julepynt der på den nederste meter. Hele træet er også bundet fast med en snor til loftet, sådan at vi undgik de store uheld.


Chilien klarede juleaften forbavsende flot til trods for øjenbetændelse, snotnæse og feber. Her fanget i en lille pause i julegaveudpakningen

Lidt omvendt kronologi; men lillejuleaften fik vi både lave snemand og snehule

Og rent blev det da også til jul, ikke mindst takket være en særdeles iherdig assistent.


Så er konfekten ved at være i bund. Nu venter juletræ og øvrig julepynt. Jeg er jo vant til at man rydder julen væk 13. dag jul - det er jo langt ud i januar. Det er den norske variant. Til gengæld starter man julen og alt julespiseriet tidligst lille juleaften, og ikke midt i november, som her. Jeg har så forsøgt at kombinere den norske og danske variant. Men ikke mindst kostmæssigt er det en ret dårlig idé, og man bliver også ret træt af en to måneder lang jul, så nu er det faktisk nok, og jeg glæder mig til nytår og nye og ikke mindst sundere tider.


2 kommentarer:

  1. Du og din familie sendes de bedste ønsker for 2010 - du skal have mange tak for mange hyggelige stunder her på din blog :-D

    SvarSlet
  2. Godt nytår til dig og rimkogeren også! Og tak for de pæne ord:-)

    SvarSlet