tirsdag den 8. december 2009

Mig - en kuriositet?

Igår omkring middagstid blev jeg ringet op i forbindelse med et job jeg havde søgt. Et job jeg havde glemt at jeg havde søgt, faktisk, så jeg kom nok til at lyde en smule overrasket i telefonen da de spurgte om jeg kunne stille til en samtale kl 08.30 her til morgen. For at være ærlig var det sådan lidt en proforma ansøgning for at gøre min a-kasse tilfreds... Men selvfølgelig kunne jeg komme til samtale. Selvom skaden allerede var sket; jeg havde allerede nået at indtage min frokost med masser at hvidløgstærk aioli. Nåmmen, jeg var derfor tidligt ude af fjerene her til morgen - faktisk inden chilien! Og det er ikke sket før. Og hvorfor er det nu at jeg altid bliver indkaldt som den første i rækken til sådan nogle samtale? Jeg mener ikke at have angivet i min ansøgning at jeg er morgenfugl. Men fint nok - så styrede farmand de søde små sikkert til dagpleje og børnehave mens jeg fes afsted mens der stadig var bælgravende mørkt udenfor. Samtalen fandt nemlig sted på en lille flække som jeg ikke sådan med sikkerhed kunne placere på det fynske landkort oppe i mit hovede. Ifølge rejseplanen skulle det tage 20 minutter at køre derhen. Men nu har jeg heldigvis en ret god selvindsigt, så jeg plejer altid at gange rejseplanens etsimerede rejsetid med sådan cirka fire. (note til self. nu SKAL jeg have gang i den GPS). Og efter en tur rundt det halve af Fyn og en oprigning til farmand og guiding over telefon (han havde danmarkskortet i den anden bil...) landende jeg lige hvor jeg skulle ti minutter inden samtalen. Perfekt.

Aner ikke hvorfor de havde indkaldt mig. Nok som en kuriositet, eller noget. Der var nemlig 110 velkvalificerede ansøgere, kunne de fortælle, så hvorfor lige mig, der faktisk ikke var særlig kvalificeret og havde store huller i min viden - nogle huller jeg faktisk, på en diskret måde, havde gjort opmærksom på i ansøgningen.

Nå. Men jeg har ikke tænkt at sidde her og vente på noget resultat, der iøvrigt nok først kommer i næste uge. Så jeg skal videre i dagens tekst - og bundker af ansøgninger der venter på at blive skrevet.

3 kommentarer:

  1. Velkommen i os-der-virkelig-vil-få-glæde-af-en-GPS-klubben (Alligevel får jeg den hverken købt eller har lyst til at skrive den på ønskesedlen). Håber de næste samtaler bliver blandt en velvalgt og mindre skare. KH Anette

    SvarSlet
  2. Når videnskaben kommer lidt længere, mon så ikke at en god, stærk hvidløgsånde alene kan drive et køretøj frem *LOL*

    ...gad vide om "indkaldelsen" af dig bare var for at skræmme et par ansatte, som tillod sig at "give den personligt gas" til julefrokosten, så at de nu kryber rundt og siger Ja og Amen hele tiden ;-)

    SvarSlet
  3. @anette: Ja, jeg ved ikke helt hvad den der modstand mod GPS´er skyldes...stolthed, måske? For jeg har faktisk heller ikke helt lyst til at finde ud af hvordan den der dims fungerer.

    @anjoe: Drive biler fremad med hvidløgsånde??? Hvorfor sidder du ikke til klimatopmøde (eller måske gør du?) i øjeblikket. Glimrende idé!

    SvarSlet