søndag den 13. december 2009

Nisser og hjerter

Vi har haft nisser. Det er nok den samme nisse der putter ting i turboens julepose hver nat. Men som tak for det satte hun en skål risengød, et glas nisseøl og en pebernød ud på terassen i går aftes inden hun gik i seng. Og det her er er så hvad der var tilbage. "Ja, her har bestemt været nisser på spil", konstaterede hun her til morgen.



Vi er ellers ikke kommet ret meget længre i juleriet her i huset. Idag er der blevet bagt lussekatter, for det skal der jo ligesom den 13. Og en lille smule julepynt er der også blevet til. Julepynt af perleplader er genialt. Nemt og hurtigt - lige mig. Ikke noget der bliver grimt, klistret af lim eller skævt syet. Vellykket hver gang. De her hjerter har jeg hugget fra en eller anden blog jeg ikke engang kan huske. Men jeg kan lige lave ét på den tid det tager chilien at spise en banan. Igen meget praktisk.
Weekendens bedste oplevelse kom nu alligevel fredag aften. Vi skulle nemlig prøvekøre vores nye barnepige. Hun skulle putte chilien for første gang mens mor og far fik et velfortjent pusterum. Jeg var faktisk ret cool omrking det, selvom chilien jo aldrig er blevet puttet af nogen andre end mor eller far. Men det gik selvfølgelig forrygende. Hun havde sovet i løbet af 20 minutter (vi andre plejer at bruge 30...). Farmand og jeg gik på ølbar - præcis ligesom i gamle dage. Det er sgu godt man stadig kan! Bagefter skulle vi finde noget at spise. Det man man ikke i Odense en fredag aften kl 20 med mindre man har bestilt bord...vi er åbenbart totalt ude af træning med at spise ude og skal tydeligvis lige lære hvordan man gør. Men det lykkedes os tilsidst at få noget foder på en hyggelig café.
Og nu er jeg sulten og vil finde mig noget mad. Farmand har disket op med noget dansk nationalret til aftensmad i dag; forloren hare - på opfordring fra turboen der havde fået det i børnehaven og proklamerede at det var altså hendes livret. Det var bestemt ikke mig. Ligeosm jeg ikke kan døje boller i karry. Kødfars i store mængder vænner jeg mig bare ikke til. Så nu er jeg bare vanvittig sulten. Må heller tjekke ud hvad køleskabet kan overraske med.

2 kommentarer:

  1. ha-ha-ha meget julemad er skønt, men jeg holde HELT og aldeles med dig, når det gælder fars i store mængder, hvadenten det er krebinetter, boller i karry eller farsbrød...det bliver for slemt ;o) Anette

    SvarSlet
  2. Godt det ikke kun er mig, så. Jeg troede lige at det var mig der var mærkelig (sådan får husets andre beboere ihvertfald det til at lyde) og at min integration var fejlet på et væsentlig punkt:)

    SvarSlet