onsdag den 16. december 2009

Husmor i sving

Skal love for at husmoderen er vågnet fra dvalen i dag. Har haft lidt svært ved at komme igang med de her juleforberedelseshalløj. Hvis jeg starter tidligt med at gøre rent, er det jo beskidt igen inden jul. Og hvis jeg bager, er kagerne væk inden jul. På den anden side gider jeg ikke stresse i sidste øjeblik, heller. Så derfor er der ligesom ikke blevet til så meget.

Men idag skulle det så være. Mit køkken er endevendt, og har aldrig været så rent før, og al spindevæv oppe under loftet er udryddet i stue og køkken. Der er blevet vasket tøj, og der er blevet lavet noget tranebærrelish til julens oste (som jeg faktisk ikke syntes smagte særlig godt, men man kan jo ikke vinde hver gang) og der er lavet noget konfekt (som smagte betydelig bedre).

Til gengæld har jeg slet ikke haft tid til at nyde snevejret. Men jeg nyder ihvertfald rigtig at bilerne lige udenfor døren snegler sig afsted til en forandring, og at man kan slet ikke høre dem. Effektiv lyddæmper, det der sne. Mere af det, tak. Og jeg nyder rigtig meget at jeg var forudseende i sidste uge og fik lagt vinterdæk på begge biler (eller altså...fik en mekaniker til det)

I morgen skal de sidste julegaver købes ind. Har lige prøvet at få det overstået på nettet, men der er så mange muligheder at jeg bliver helt forvirret. Og her gik jeg og troede at børnenes julegaver var i boks, men det var de ikke, viste det sig. Så nu skal jeg finde noget genialt til dem begge - senest i morgen. Problemet er bare at chilien jo har arvet turboens legetøj, og hygger sig med det, og har egentlig ikke brug for så frygtelig meget mere. Og turboen leger faktisk sjældent med legetøj. Hun tegner, maler, klipper og klistrer (og roder) til gengæld, og er tilfreds når hun har sine farver, sin saks og en limstift.
Hmmm... luksusproblem.

2 kommentarer:

  1. Jeg nyder dæleme også sneen - sne på Midtlolland er en sjældenhed, og den nuværende er desværre kun en skygge af al den dejlige sne, det fynske land ifølge dmi har fået!
    Du må vist besøge en hobbyforretning og finde nogle spændende ark papir, noget glimmerstads m.v. til ældste datter
    Hyg dig ;-)

    SvarSlet
  2. Ja, her er vist lidt ekstremt - efter danske forhold. Nu vil jeg bare have sådan noget stille snevejr med sol - og ikke sne med blæsevejr, som der har været i dag. Føj, det er koldt!

    SvarSlet