torsdag den 1. oktober 2009

Dagens jobs

Jeg har en jobagent - eller rettere flere - som dagligt sender mig bud på ledige jobs jeg kan søge. De bud der kommer fra jobagenten skulle på en eller anden vis matche nogle ønsker på jobs som jeg har indtastet. Jeg får dagligt 3-5 jobs tilsendt, og indtil nu har jeg søgt to af dem...det siger noget om successraten på det her matcheri. Og jeg tror heller ikke jeg kommer til at søge på dagens tilbud fra jobagenten; underviser på en frisørskole og underviser i et eller andet til automekanikeruddannelsen (aner ikke helt hvad - har svært ved at forestille mig at jeg kan bidrage med noget som helst på den uddannelse. Med mindre det er noget med at se mest mulig hjælpeløs ud når bilen ikke vil som jeg vil, så der kommer nogen og forbarmer sig). Det sidste bud fra jobagenten på et job jeg kunne søge var et lektorat i diskret matematik. Jeg kiggede faktisk stilligsopslaget igennem, men blev ikke helt klog på hvad det her diskret matematik er for noget. Hvis det er matematik der er så diskret at man ikke opdager regnefejl var det måske ikke noget tosset bud. Det skal siges at mine matematikfærdigheder ligger under 2. klasses niveau. Jeg har taget mig selv flere gange i at sidde og spekulere over hvordan man nu skal løse opgaver i de 2.klasses pesnumbøger som farmand nogle gange har med hjem fra arbejde. Så lektorat er måske at sigte lidt højt, lige meget hvilken type matematik der er snak om. Men måske hvis der var tale om distræt matematik? Det tror jeg nok ville kunne være et ekspertområde for mig. Og hvis der så i tillæg er noget med penge og økonomi involveret, så ville jobbet helt sikkert være hjemme.

Iøvrigt fik jeg sendt en ansøgning afsted i dag - det job jeg mener jeg er ret så kvalificeret til. Lige efter får jeg en mail tilbage som en bekræftelse på at ansøgningen er modtaget. Underskrevet af en tidligere kollega. En der var omstillingsdame et sted jeg arbejdede tidligere. Gad vide om det er godt eller skidt? Sådan nogle omstillingsdamer er jo sådan nogle der ved alt om alle - det er jo ligesom deres job. Jeg aner sådan set ikke hvem hun er - vi var fysisk placeret i hver vores by - men jeg har jo snakket med hende i telefonen en hulens masse gange., og hun har jo i flere år haft fuld oversigt over hvad jeg render og laver - og ikke laver. Har faktisk en mistanke om at jeg har flere ex-kolleger på det her kontor hvor jeg nu har søgt. Og så mig der troede at jobbet næsten var hjemme....

2 kommentarer:

  1. Hmmm....hele 5%???? Det var mange. Men desværre opfylder jeg neæsten ingen af kriterierne for talblindhed....men godt der er nogen der skaber opmærksomhed omkring emnet, for det er utvivsomt ret generende for dem det rammer

    SvarSlet