tirsdag den 27. oktober 2009

HURRA!

Nej, jeg har stadig intet hørt fra de to steder jeg var til samtale i går, så overskriften har intet med dét at gøre. Det ene sted ville give svar i dag (og det burde de vel sådan set have givet nu, hvis nu var den heldige), og det andet sted på torsdag. Samtalerne gik ok, men jeg ved ikke om jeg har de store forhåbninger til noget positivt resultat. Jeg tror arbejdsgiverne tror at jeg kommer til at kede mig og at stillingerne ikke er udfodrende nok. Det har de måske ret i, men jeg skal jo bare have et job - NU. Jeg behøver jo ikke blive hængende til jeg skal pensioneres, vel? Men det er jo bare mit syn på sagen - arbejdsgiverne har nok et andet. Lige nu går jeg rundt som en løve i bur og kan ikke samle mig om noget som helst, og sådan kommer det jo nok til at være indtil på torsdag.

Men der er jo én der fylder et helt år i dag. Det kan man da ihvertfald råber hurra for! Min lille baby er blevet en lille tumling der racer afsted på sine små ben i et forrygende tempo, griner og smiler. Sådan så hun ud for lige præcis et år siden - kun et par timer gammel, og ved at få tøj på, så vi kunne tage hjem fra sygehuset.

Og her er hun under gaveoverrækkelsen her til morgen. Storesøster assisterner med udpakningen.

Chilien er hjemme idag, men sover sødt i sin barnevogn nu. Vi har nemlig haft én af de væste nætter ever. Chilien sover gerne i vores seng store dele af natten, for så slipper jeg for at stå op hver gang hun vågner. Men det betyder så at jeg har en roterende propel i min seng, hvilket også kan være en udfordring for nattesøvnen. I nat kuliminerte det da turboen også ville sove hos mor og far, og chilien så, mens storesøster sover sødt, nikker hende den største skalle. BANG! Snakker om hyl og skrig. Men det var jo selvfølgelig en særdeles ubehagelig måde at vågne på for turboen. Chilien plejer heldigvis at kompensere for urolige nætter med lidt længre lure om dagen. Håber det også gælder for dagen i dag.

4 kommentarer:

  1. Et stort TILLYKKE til chilien, og blide pust til hendes hårdt ramte storesøster ;-)
    Spændende om dine jobsamtaler fører til noget positivt - og så er jeg i øvrigt meget nysgerrig efter, om du med lidt hjælp nåede op på tre dårlige ting om dig selv, et kinderæg *LOL*

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med din dejlige unge! (Øh også tillykke med hende den anden - bare sådan fordi)

    SvarSlet
  3. Tillykke med din store pige :-) Det er vildt ikke -fornemmelsen fra for et år siden og så til nu. Alt det der er sket!
    Og tak for gode anmme-stops-råd, det skal afprøves efter weekenden, hvor Svesken også fylder 1 år.

    SvarSlet
  4. @anjoe: Tak - og næh...ikke noget job foreløbig. Og jo, jeg nåede op på tre mindre flatterende ting om mig selv den aften. Men glemte dem igen til samtalen....
    @susling: Takker. og ja - man skal jo også huske den store når lilleøster løber med så meget af opmærksomheden:-)
    @Line: Takkelak. Ja, helt vildt. Én ting er at hun går og bevæger sig rundt på egen hånd. En anden ting er hvor opmærksom hun er på det der foregår rundt hende, og hvor meget hun forstår. (og ja, hun forstår også når der bliver sagt nej. Og hun forstår også at det er meget sjovere at kravle op i aviskurven end at lade være når der bliver sagt nej). Held og lykke med ammestopprojektet!

    SvarSlet