onsdag den 7. oktober 2009

Rapport fra den virkelige verden

Det er jo ikke sådan et få fulgt op på bloggen når man forlader matriklen hele to gange på en uge! Det er lige før det er i overkanten for én der stadig er i barsel mode.

I lørdags tog jeg nemlig - helt alene - over til Københavnstrup. Havde - for første gang i nok sådan cirka et år - nogle timer fri til shopping (faktisk uden sådan rigtig at shoppe noget!), cafebesøg (på Paludan med sandwich, the, fred, ro og en avis - uden afbrydelser), en tur på Worls Press Photo og biografen. Derefter hygge, vin og mad i dejligt selskab på Falernum, inden jeg ret så kvæstet var hjemme næsten ved midnat. Farmand og tøserne hyggede herhjemme med biksemad (det må man nemlig godt spise når mor ikke er hjemme, for mor kan ikke lide det) og pandekager.

Idag har jeg så været på jobsøgningskursus i min a-kasse. Helt og aldeles frivilligt. Ikke så meget nyt under solen , skal jeg være ærlig - jeg har jo selv afholdt lignende kurser - men hyggeligt og sjovt at møde ligesinnede. Sjovt, især fordi ret mange af mine medkursister var nyuddannede. Den ene halvdel af dem var på jagt efter et job hvor man kunne fordyyyybe sig og have ro til at tænke store tanker - meget gerne i det offentlige. Den anden halvdel snakkede om innovation, som de åbenbart havde lært var det nye buzz-word. De skulle bare innovere en hel masse, gerne museumer, men jeg fandt aldrig ud af hvad innovationen skulle bestå af. Så er det man virkelig føler sig oldgammel og sat. Men jeg har jo ligesom prøvet at arbejde i det der offentlige hamsterhjul, og fordybelse og ro er sjovt nok ikke de første ord der falder mig ind. Jeg vil heller sige sprint, spurt og forhindringsløb er mere dækkende.

Og nu er min hjerne ellers bare flad efter sådan en hel dag ude i det virkelige liv. Gad vide om jeg i det hele taget egner mig til det der arbejdsliv mere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar