fredag den 9. oktober 2009

Efterårsferie

Lige om lidt henter jeg tøserne hjem fra børnehave og dagpleje til efterårsferie. Og jeg tror måske det for en gangs skyld kan blive en rigtig ferie. Ferie som i afslapning og hygge. Lidt byggeprojekter kommer vi ikke udenom, men fra på tirsdag er vi at finde i sommerhus. Forhåbentlig et hus hvor der ikke er terasser der skal bygges, fyr der skal skiftes osv.Egentlig var vi på jagt efter en bylejlighed i sådan en lille storby i nærheden. Vi synes jo ligesom vi får nok natur og frisk luft her ude på landet i forvejen, så når vi skal feriere vil vi gerne have masser af biler, mennesker, forurening og larm. Det kunne dog ikke lade sig gøre - hverken i Århus eller Malmø, med sådan en ferielejlighed i byen. Så som børnefamilie er man åbenbart forvist til sommerhuse langt væk fra alt det sjove. Vi har dog lejet det sommehus vi kunne finde der lå tættest på Århus, så det bliver da mindst én bytur. Men strand og natur slipper vi nok ikke for alligevel.
Men én ting er godt ved sommerhuset; det har fjernsyn. Det er jo mere end hvad vi har herhjemme i øjeblikket. Så mon ikke vi skal sidde klistret til skærmen i fire dage - selv når solen skinner udenfor. Jeg skal bare se SÅ meget fjernsyn. Egentlig savner jeg ikke fjernsynet herhjemme nævneværdigt. Det jeg saver mest er faktisk at sidde og strikke lidt forran fjerneren. Ikke fordi jeg kan strikke, overhovedet, men det er nu hyggelig på sin måde alligevel. Så nu har jeg allieret mig med op til flere strikkeprojekter.

Det første projekt er der blevet reklameret for på diverse blogs her de seneste dage, men det er en super sag, så jeg reklamerer gerne lidt ekstra. Jeg skal strikke en hue til en baby i Afrika. I kan læse om det her. Men altså. Når babyer dør fordi de fryser på hovedet, er det mindste jeg kan gøre at se om jeg kan få strikket en hue sammen. Jeg har aldrig prøvet at strikke en babyhue før, men hvor svært kan det være? Og skulle det gå helt galt, må jeg jo betale mig fra det - det kan man nemlig også. Havde oprindelig købt uldgarn til formålet, men det kan jeg jo se var en fejl. Nu er der derimod indkøbt noget gråt nissegarn i acryl nede fra brugsen. Håber huen kan gøre nytte alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar