mandag den 27. september 2010

Hvornår lærer jeg det mon?

Nogle ganger glemmer jeg at jeg er en ældre dame på 36. Som fx når jeg vælger at tage til fest på arbejdet en fredag aften - og lade være med at tage med de andre gamle hjem i rimelig tid, men i stedet tage med de unge i byen til mere rødvin. Og det til trods for at jeg har inviteret overnattende gæster lørdag, og jeg dermed ved at lørdag aften også ender i rødvin og meget sent i seng. Og når chilien i tillæg mener det er hendes tur til at holde fest natten mellem lørdag og søndag (jeg havde i forvirringen givet hende turboens pudebetræk med Barbapapa på. Chilien ælsker barbapapa og blev i festhumør da hun vågnet kl 02 og opdagede hun have "papa" på puden og mente den så åbenbart var for fin til at lægge sit hovede ned og sove på). Det føles lidt som et kinderæg fyldt med søvnløshed af hele tre grunde - fest, gæster og vågne børn.

Men når jeg så efter sådan en weekend og en arbejdsdag på autopilot alligevel klarer at slæbe mig ned i motionscenteret og tage 8 km på et løbebånd, ved jeg da heldigvis at selvdisciplinen ikke er fuldstændig forsvundet i rødvinstågerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar