torsdag den 16. september 2010

Foto for begyndere

Jeg har været på aftenskole. Noget skal man jo lave på de mørke efterårsaftener. Så jeg havde meldt mig til et foto-kursus. Jeg havde lidt en mistanke om at det ikke var sådan et toptunet teknisk kursus - beskrivelsen lignede mere sådan lidt pensionistagtigt. Men det var hvad jeg kunne finde, det var tæt på hvor jeg bor, og det var billigt.

Lad mig sige det sådan, at da jeg sad bænket ved skolepulten tirsdag kl 19 som eneste hunkøn blandt 8 kursister med en gennemsnitslader på +/- ca 58 år, spekulerede jeg på hvordan jeg min hurtigst muligt kunne komme væk. Jeg havde ihvertfald ikke tænkt mig at tilbringe de næste tre timer i det her selskab.

Kurset er sådan lidt uden en egentlig underviser - kun en mand der snakker lidt, laver kaffe og sørger for computere osv. Resten er sådan noget "nu trykker vi lidt på knapperne, og så ser vi hvad der sker". Det gjorde vi så. Og jeg endte der med at blive tiden ud, og jeg glæder mig til næste tirsdag. Og jeg lærte en hel masse! For de mænd viste sig jo at være skide søde, og de vil mere end gerne hjælpe sådan en teknologispasser af et kvindemenneske. Mange af dem var virkelig gode fotografer med forstand på det. Nu håber jeg bare at det ikke er mig der har skremt dem væk - jeg vil rigtig gerne tilbage og lære mere af dem. Og så kan jeg til gengæld hjælpe dem med at forstå deres manualer på engelsk. Noget for noget. Jeg tror det bliver et sjovt efterår!

Og her lige ved siden af mig står farmands resultat fra hans aften på aftenskolen i går og siger sjove lyde - en dunk med øl til gæring. Så bliver der juleøl i år også!

3 kommentarer:

  1. Hvad skal man bruge sådanne fordomme til? Fy da ;-)
    Rigtig god weekend ønskes af en årgang 1954!

    SvarSlet
  2. Jo, jeg er fuld af fordomme - men det gør til gengæld at jeg som regel bliver positivt overrasket:)

    SvarSlet
  3. Nice, min fynske bloggerven :)
    Selv har jeg fra tidlig ungdom reageret totalt anderledes, men pyt nu med det - en gang ægte flipper, altid ægte flipper... "svinehundene" fra dengang af, kan ryge i fine kasser, og dem om det *LOL*
    Dit nuværende arbejde giver ditto plus/minus, og desomkring ønskes du altså tilsvarende alt bedst :-D

    SvarSlet