søndag den 5. september 2010

Højdepunkter fra en weekend

God weekend til trods for at farmand har arbejdet iherdigt på værkstedprojektet (hvor vigtigt det her værksted er, gik først op for mig da jeg fandt ud af at "værkstedet" skal have lænstol, et lille køleskoab - sandsynligvis til øl - en bogreol og kvinder-adgang-forbudt-skilt på døren. Frygter han kommer til at gå i hi).

I går fik jeg mig endda en tur til byen mens chilien sov middagslur og turboen legede hos yndlings-legekammeraten. Så var det jo at jeg fór vild (ja, der var vejarbejde - det må da gælde som undskyldning), og kom til at køre rundt i temmelig lang tid - og gik på opdagelse i nye kvarterer. Spændende. Samtidig hørte jeg så radio - blandt andet nåede jeg at høre hele det her interview med Peter Høeg. Man bliver så klog at at køre bil, og det er altså afslappende. Måske bare ikke den mest miljøvenlige form for afslapning...Men batterierne var helt ladet op igen da jeg kom hjem. Blandt andet med garn til mit næste strikkeprojekt...hmm...hvornår lærer jeg mon at jeg slet ikke har tålmodighed til det der strikning. Håber dog det hjælper med noget polaris-garn og pind nr 20.

Postmanden skal uden tvivl have en stor del af æren for den gode weekend, da han kom forbi med min nye plade i går formiddag - det bedste jeg har hørt på meget, meget lang tid. Jeg har været totlat solgt siden før de optrådte på P3 guld, og farmand udbrød "Hey! Lektor Blomme er i fjernsynet!" Ja, tænk at gymnasielærerstilen skulle blive så hip igen. Nu kan jeg ikke få sat videosnutten ind her i posten på denne her snart udskiftningsklare computer, men I kan jo se det her.

Her i eftermiddag trængte pigerne og jeg til lidt luft - og en is, så vi trillede ind til skovsøen og ishuset. Jeg var totalt flad efter en times isspisning og tur rundt søen med verdens meste egenrådige næsten-toårig. Ville ikke holde i hånd (og for alt i verden ikke bæres) ved trafikkeret vej, vil spise is selv, vil slet ikke holde i hånd ved vandet, vil ikke flytte sig for joggere på stien (men stillede sig op og heppede og smilte pænt).

Prøv selv at gætte hvilken slags is vi fik...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar