onsdag den 25. november 2009

Selverkendelse, del 2

Jeg havde forestillet mig at årets juleforberdelsesprojekt skulle være en julekalender til turboen. Jeg havde set noget i et blad med 24 stofposer. Og ikke bare stofposer sådan lige ud ad landevejen - nej, de var selvfølgelig syet sammen af forskellige stofrester, med applikationer på osv. Og min julekalender skulle selvfølgelig holde samme standard. Ingen nemme løsninger her, nej (selvom vi jo har slået fast at jeg er temmelig resultatorienteret og slet ikke procesorienteret når det kommer til håndarbejde). Godt jeg valgte at snyde chilien for julekalender i år, for ellers havde vi jo været ude i noget med 48 stk. Nåmmen - jeg gik i gang for en uge siden. Og kunne godt se jeg havde travlt. December er jo lige rundt hjørnet. Jeg valgte derfor den nemme løsning; en julepose, som det hedder her i huset. En lidt større pose hvor nissen måske gemmer en lille ting i løbet af natten. Altså kun én pose som genbruges hver dag. Så kan de jo passende gemmes rundt i huset på forskellige steder, hvis nu det viser sig at være en drillenisse.



Posens indhold skulle være på plads. Har ihvertfald endevendt Søstrene Grene op til flere gange for blyanter, tegneting, modellervoks, lakridser, klistremærker og andet godt.

Turboen var ellers lidt bekymret for om hun havde en kjole at have på til jul. Jeg sagde at jeg nu havde tænkt at enten købe (regnede etsy igen kunne komme mig til undsægning her) eller sy en til hende. Hvor så den frække dame svarer at "jeg synes du skal købe én mor, for jeg vil ikke have at der går så lang tid". Hmmm...er taget til efterrretning.

Nåmmen. Jeg skal ind og se fjernsyn. Har haft TV-manden på besøg i dag, efter at vores fjernsyn ikke har virket i et halvt år. Har lige set et afsnit af desperate hopusewives, og kunne fint følge med selvom jeg ikke har set de andre afsnit denne sæson. Er nok i det hele taget ikke gået glip af ret meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar