søndag den 29. april 2012

Syweekend

Der er tilbragt noget tid ved symaskinen her i weekenden. Gårsdagens arbejdsdag i børnehaven gik rimelig godt. Jeg kastede mig ikke over de mest avancerede opgaver, og holdt ellers lav profil. Der var hyret et par bedstemødre til nogle opgaver, og man kunne måske ane et lille generationsopgør indimellem mht resultaternes finish blandt de involverede.

Om  et par uger flyver vi nordpå  - blandt andet til konfirmation. Jeg har et lidt ambitiøst projekt i gang med at sy kjoler til pigerne. Her er det chiliens - med campingvogne (chilien mente det var hestevogne - jeg er en lille smule lettet over at hun ikke er helt inde i campingkulturen endnu), køkkentern og kantebånd i guld. Turboens bliver i samme stil - dog må modellen justeres lidt, så der er plads til gipsarm - den løsning kræver lidt overvejelser...


Nu venter en tre dages arbejdsuge forude. Jeg er i udgangspunktet ret irriteret over at min arbejdsgiver pålægger mig at holde selvetalt fri halvdelen af tirsdagen (resten af dagen er lønnet fri) - jeg har ikke tænkt mig ud og vifte med fanerne. Men jeg er sikker på at når vækkeuret ringer de andre af husets beboere op tirsdag morgen kl 05.45, synes jeg nok ideen sådan set er udmærket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar