søndag den 22. april 2012

For træt til at finde en overskrift

To sovende børn. Og to udmattede chokoladespisende forældre på sofaen. Det er sgu fortjent - chokoladen. Chilien er virkelig ramt af trodsalder (ja, jeg ved det godt - det må man ikke sige. Det er en selvstændighedsfase. Med vægt på fase, håber jeg). Det startede med at hun ikke ville have bukser på da jeg hentede hende i børnehave i fredags. Og sådan har hun været lige siden. Dog med bukser på (for det meste - når hun ikke lige er prinsesse i fin kjole), men hele tiden på tværs og totalt modsat. Jeg ved det godt. Det er noget med noget identitet og løsrivelse og forvirring oppe idet lille kønne hovede. Men jeg er bare ikke til pædagogisk pjat når jeg for gud ved hvilken gang står og tæller til 10 for lige at besinde mig. Og det er altså vigtigt for mig at vise at det er mig - eller til nød farmand - der bestemmer. Man kan ikke få sin vilje ved at blive rasende. Alligevel bliver man nødt til som voksen at vælge sine kampe med omhu. Måske ikke mærkeligt hun indimellem bliver lidt forvirret...Vi har været til ellers hyggeligt arrangement med turboens klasse i dag, hvor vi byggede både som vi søsatte i åen, spiste kage og drak kaffe. Men blev til sidst nødt til at liste af (så meget man nu kan liste med hylende treårig under armen) da chilien ikke ville have sin jakke på.

Behøver jeg sige jeg glæder mig helt vildt til at komme på arbejde i morgen?

Totalt ulv i fåreklæder






Ingen kommentarer:

Send en kommentar