lørdag den 21. april 2012

10 cm på tre uger?

Pyh, hvor dagene flyver afsted. Der sker meget - både på arbejde og herhjemme. Aftenerne bliver brugt andre steder end forran comuteren. Jeg løber. Det gør jeg sådan set altid. Men nu har jeg belsuttet at stramme mig an, og tage nogle lidt længere ture end de sædvanlige 5-7 km. I dag endte jeg på 10,5.

 En af grundene er at jeg flyver nordpå om præcis tre uger. Vi skal til konfirmation, pigerne og jeg. Og jeg har jo sådan en norsk bunad, som jeg fik da jeg var 20. Dengang passede den jo fint. Det gør den ikke mere. Min mor har trukket & strukket så meget som det nu kan lade sig gøre (heldigvis havde hun været forudseende og syet rigeligt med sømrum ind da hun syede den i sin tid), og den er nu syet ud til bristepunktet. Jeg regner med den passer nu - men et par cm ekstra luft, kunne være fint.

Min bunad ser sådan her ud. I kan godt se der er et problem hvis der mangler 10 cm stof midt forran, ik´? (billedet er hentet fra http://lindaloktu.blogspot.com)


Nå. Men tre uger er ikke meget. Især ikke når man er så energiforladt når man kommer hjem at man kaster sig over resterne af pigernes chokoladepåskeharer (vi taler rigtig pap-chokolade. På den anden side tror jeg næppe det er godt for dem). Efter påskeharen kom pigerne i seng - ja, de fik da også en bid. Så fik jeg set Kongens store tale. Hvis I ikke hare set den, så se den. Mens farmand serverede cava, laks, porcherede æg med spinat, tortellini og asparges. Slet ikke nogen dårlig slut på dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar