lørdag den 7. april 2012

Morgengave

I morges da jeg "vågnede", var jeg så glad over at være i live, så jeg besluttede at jeg ville give mig selv en præmie for at jeg var kommet igennem natten. Chilien har haft feber her i ferien - sådan lidt op og ned, og sådan lidt småsløj indimellem. Hun havde godt nok ikke feber i nat, men sov næsten ikke, var konstant tørstig, møffede rundt i min seng, havde ondt i øret (helt til jeg med magt prøvede at hælde flydende panodil i hende. Så gjorde der ikke ondt mere). Jeg lukkede stort set ikke et øje, og kunne lige så godt stå tidligt op. Surfede lidt på nettet med min morgenkaffe, og besluttede at jeg havde fortjent nedenstående - sådan nogle maritime armbånd fra Maine. Jeg forestiller mig at der sidder sådan en gammel Hemingwayagtig fisker der laver armbånd af sit overskydende fiskegrej på en kaj i Maine i forårssolen, trasker afsted til den lokale post, og nogle dage senere lander det her hos mig på det fynske bøhland. Muligvis er det ikke helt sådan det foregår i virkeligheden, men sandsynligvis næsten.



Og som det ikke var heltedåd nok, kørte jeg i Bilka for at proviantere inden resten af huset rigtig vågnede. Resten af dagen har der til gengælde ikke været løftet ret mange fingre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar