onsdag den 11. april 2012

Ferieredning

I anledning af den nyligt overståede påske, kan man nu rundt omkring i blogland læse historier om det der med at holde ferie med børn. Det er faktisk ikke spor ferieagtigt. Jeg synes julie rammer plet med en meget velskrevene overvejelser. Jeg er meget glad for at jeg ikke er en freak. Ofte glæder jeg mig til at komme tilbage på arbejde igen efter sådan en omgang, for lige at hvile hovedet lidt. Der kan man i det mindste stille telefonen på voicemail i tilspidsede situationer - det kan man bare ikke med sine børn. 

Min ferieredning er ofte mine løbeture. Frisk luft og motion er godt for det meste. Jeg kan faktisk også finde på at tage i Bilka alene for at slappe af - det skal bare ikke være i myldretiden - det er bare ikke godt for mit blodtryk. Denne her ferie besluttede vores fjernsynsantenne sig for at holde op med at virke allerede tidligt i forløbet. Personligt er jeg ligeglad med fjernsyn. Men indrømmet - det kunne være en god idé at have ramasjang i sådan en ferie. 

Redningen var dog heldigvis nær. For hundrede år siden faldt jeg over to dobbelte DVD´ er i Brugsen til en flad 50´ er stykket; to af min barndoms helte. Lotte og Madicken. Turboen ville slet ikke se dem på det tidspunkt - hun kan ikke lide Lindgren-filme. De er for farlige. Men nu tænkte jeg at den noget barskere chili måske var stor nok til at fatte interesse. Så jeg satte Madicken til, og turboen kom hurtigt luskende for at se alligevel. Begge film har snurret temmelig mange gange de seneste dage. Vi bænker os alle tre under tæppet i sofaen - så er der hygge!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar