søndag den 11. marts 2012

Lidt dødsyg søndag

Nogle dage vågner man og gider bare ikke stå op. Gider kun ligge i sengen med sin bog. Skal man virkelig vente helt til de søde små er flyttet hjemmefra inden man kan have sådan nogle søndage her? (Billedet er fra tantjohanna.se)



Nogle dage gider man bare ikke lortebleer, havregrød, tøj af, tøj på og mooooraaar! Sådan havde jeg det i morges da jeg vågnede med snotnæse og giga propper i begge ører. Så jeg kunne heller ikke høre noget - hvilket sådan set var heldigt nok. Men der er jo ligesom intet at gøre. Så formiddagen i dag blev brugt til at udrydde havens mange muldvarpeskud mens ungerne plaskede i mudder. Frisk luft og hårdt fysisk arbejde virker hver gang. Propperne i ørene forsvandt. Desværre. Og jeg følte mig en lille smule friskere. Farmad fik GJORT SIT LOFT FÆRDIGT. Ja, man er jo somme tider i tvivl om han overhovedet kommer i mål med sine projekter. Men efter 29 paller rockwool - som man nu ikke engang kan se, fordi han har lagt sådan et fint gulv ovenpå - oppe på vores mørkloft (hvor kun skorstensfejeren ser det) er loftet indflytningsklart. Det er alt vores ragelse der skal bo deroppe, så eftermiddagen er gået med at pakke ned i muse-frost- og varmesikre plastkasser som vi hentede i Ikea i går. Jeg er altid rigtig i hopla når jeg går i gang med sådan nogle oprydningsprojekter. Men jeg taber desværre hurtigt gejsten når man har rodet alt sit ragelse udover og skal til at sortere det. Behøver jeg sige det er meget upraktisk?

Ellers er der sæson for gymnastikopvisninger her ude i provinsen i øjeblikket. Turboen havde sin i går med sit dansehold - og ikke et øje var tørt. Hun klarede hun SÅ flot, siger den totalt objektive mor. Der er sgu rytme i den tøs! Næste weekend er anden opvisning, og så mangler vi bare chiliens mor & barn opvisning sidst på måneden.


    Ja, hun ser lidt fortabt ud - men hun danser altså.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar