søndag den 18. marts 2012

Barndomstraume

Jeg har sådan et lille barndomstraume - eller nærmere ungdomstraume, som nok de fleste der voksede op i Norge i 80´erne har været igennem. Det drejer sig om Lindex - den svensk/norske - eller hvad det nu er - tøjkæde, der dengang solgte noget tøj der bare absolut slet ikke var særlig hipt, og som man nødigt ville blive set i.

Nu har selv samme tøjgigant scoret ingen ringere end Gwyneth Paltrow til sin forårskampagne, og lancerer nu noget faktisk ret hæderligt preppy-inspireret tøj. Især har jeg set mig lun på denne her trøje, og har sørget for at blive adviseret så snart den er tilgængelig. Til trods for at jeg ligner noget totalt blodfattigt noget i organge farve, tror jeg alligevel fristelsen bliver for stor.
Hvilket minder mig om da jeg sidst besøgte en Lindexbutik. Det var I Oslo sommeren 2010. Der faldt jeg over deres mumi kollektion i børneafdelingen, med de flotteste tegninger fra min barndoms yndlingsbøger over hele maven. Jeg var heldigvis fornuftig og købte en hver til chilien og turboen - desværre er de ved at være for små og for forvaskede nu. Nå - jeg skulle jo ha´ købt et helt lager, så de begge havde til de fyldte 16. Mindst.


(Billeder fra lindex.com)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar