mandag den 26. marts 2012

Godt blandet

Bum. Så landede man i en ny arbejdsuge på sådan en rigtig mandag. Sådan en mandag hvor klokken aldrig bliver 15, så man kan tillade sig at forlade skuden. Og nu er det også lige før de søde små også sover, tydeligvis godt forvirrede af det der sommertid. I princippet er det jo ret lækkert med de der lyse aftener, så længe man ikke har børn der skal sove. 

 Vi har nydt det gode vejr i haven i weekenden. Jeg har malet havemøbler. Alt slidt og kedeligt træværk har fået et par gange lyseblå maling. Nedenstående samt en slags lænetsolagtig tingest (med lameller!) og en skammel. Farven fandt jeg en aften i sidste uge i Bilka (det var inden jeg i sidste nummer af boligliv læste at nu skal havemøblerne være sorte). Jeg Valgte den blå fordi den hed Havanna. Kom til at tænke på mojitos og salsa, og så skulle det selvfølgelig være den. Når man sådan går og maler, er det jo så at man kommer til at tænke lidt mere over tingene (ihvertfald når man maler lameller - så er der tid til at tænke rigtig meget...). Så var det jo at jeg kom til at tænke på at det værste hundeæde jeg nogenside er blevet serveret, har jeg indtaget i Havanna (indtaget er måske meget sagt - jeg kunne ikke få det ned). Det var om aftenen samme dag vi landede i byen efter et døgn i en Aerofoltflyver. Døgnvilde og trætte indlogeret på et halvlummert statslig hotel - som man nu skal (eller ihvertfald skulle den gang) uden vindue på værelset. Solskoldet efter at have travet fra den ene ende af byen til den anden for at hente vores 20 kg tunge rygsække som aeroflot havde smidt væk, som solcremen lå i . Og død sultne, da vi gik ind på første og åbenbart værste spisested, hvor jeg bestilte lasagne med mortadella (i sig selv lidt sært) som viste sig at være noget microopvarmet - kold i den ene side og varm i den anden side - stivnet melklister med meget store fedtklumper indimellem, som jeg skulle fortære mens en statsansat tjener åbenbart skulle holde øje med at jeg fik spist op. Blev nødt til at opgive og fandt da heldigvis en kiosk der solgte nogle mariekiksligende kiks. Behøver jeg at sige jeg gik sulten i seng den aften? På den anden side kunne det kun gå fremad - hvilket det da også gjorde de næste tre uger.

 Nå - det var en lille digression. Farmand har hamret løs på de nye blomsterkasser. De er ret....robuste i det. Nu skal de bare have en gang olie mere opg tørres af, så de bliver pæne.
 Nu slænger jeg mig på sofaen om lidt med min nye bog. Skattefar har jo været forbi min konto i dag. Efter arbejde skulle jeg hente en pakke i en nærliggende boghandel. Ekspedienten kunne bare ikke finde min pakke, så det tog virkelig lang tid. Jeg fik rigelig tid til at ose i butikken, og faldt over de her to til en hund stykket. Benn er en af mine absolutte yndlingsforfattere, så den glæder jeg mig til. Den anden bog har jeg aldrig nogensinde hørt om før, men den er virkelig lækker og informativ - selvom titlen er en sødsuppet cliché.

 Og hov - da jeg kom hjem, havde de her japanske papirballoner ramlet ned i min postkasse. Jeg elsker når man kan bestille dimsedutter fra den anden side af jorden, og det bare dumper ned hos mig få dage efter. Disse er fra uguisu. Jeg har bestilt et lille bitte lager af dem - de koster jo ingenting!


I morgen skal jeg på kursus - helt over i Jylland. Har ikke helt styr på i hvad - men mon ikke jeg får noget god mad?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar