søndag den 14. november 2010

Smuk, smukkere

Jeg kan godt lide smukke ting. Ikke mindst film. jeg var i biffen (selvfølgelig i den lille sal i café biografen. Skal det være smukt, så ladet det være smukt.) den anden aften for at se Sofia Coppolas nye film, Somewhere. Hvis man er til langsomme film, hvor historien sådan set kunne være fortalt på ti minutter, men hvor billederne bare er å langsomme at den kommer til at strække sig over et par timer, så bør man se den. Det lyder kedeligt, men det hele foregår i det særlige coppolaske univers, der gør at det hele bare giver mening. Og er smukt.

Nu er jeg også kommet i besiddelse af verdens smukkeste TV-serie. En fødselsdagsgave, som jeg tog hul på med et par afsnit i går. Bare introen kan jeg se igen og igen. Simpelthen så flot. Tjek lige selv:

Godt jeg har 11 episoder mere at glæde mig til. Og det er kun 1. sæson!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar