søndag den 21. november 2010

Julemarked

Det var jo i går jeg var til det her famøse og i blogland meget omtalte julemarked på Odense Havn. Julemarked lige efter min stil - frit for nisser og gran. Det levede op til forventningerne - som nu var sat ret højt i forvejen. Så desværre tror jeg nok at vi aflyser julegaver i år, da jeg kom til at gå lidt for meget amok i førjulsgaver til mig selv. Eksempelvis skortede der ikke på finurligt hjemmesyet børnetøj ved mange af standene. Men jeg holdt stand, og shoppede KUN til mig selv. Ok, lidt løgn. Der var nemlig en stand med de fineste cupcakes - pyntet med de sødeste blomster. Købte fire stk med hjem og blev modtaget som en helt. De smagte lige så guddommeligt som de så ud. Desværre har jeg glemt hvem der havde lavet dem, så jeg kan ikke linke til den fantastiske kagedame. Og de var selvfølgelig spist inden fotografen fik fiske kamera frem.

Men jeg fik da fingrene i det her lækre tørklæde i retrostoffer. Flot, flot håndtværk og farverne - ja, se selv. Jeg går altid med tørklæder, da jeg er kommunalt ansat og i kommunerne sparer man jo som bekendt - også på varmen, åbenbart. Mon ikke det her også vil friske lidt op på sådan et kommunekontor?
Friske op vil også min nye halskæde fra Badel. Meget simpelt, men bare mega sejt. Og nej, jeg ved ikke hvordan man får vendt det billede.

I det hele taget er mange af de ting der blev præsenteret på julemarkedet ret simple ting, som jeg selv, med en lille smule mere tålmodighed end jeg rent faktisk er i besiddelse af, selv kunne fremtryllet. Men det er jo det at have fået ideen der er det geniale, og nogle af dem har jeg hugget og jeg har nu har jeg en lang liste af kommende projekter skrevet ned.
Turboen og jeg startede sågar juleforberedelserne i det små i dag med noget der måske skal blive til julepynt. Vi får de - turboen har sin meget alternative måde at gøre tingene på, og følger ikke bare slavisk ordrer. Ideer mangler hun ihvertfald ikke. Og i morgen skal jeg til skoleparathedssamtale i børneren - håber det går!
Vi startede dog dagen i dag med en lille frisk travetur, børnene og jeg. Vandpytter er sjove - og jo større, jo bedre. Så har arbejdet hårdt på at få diverse støvler, regntøj og flyverdragter nogenlunde tørt til i morgen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar