søndag den 28. november 2010

Jul igen

Så er der jul igen. Snart. Og når man har børn må man gerne starte juleforberedelserne i god tid, så vi er sikre på at vi får det hele med. Det gør vi jo nok ikke alligevel. Men kassen med julepynt er ihvertfald fundet frem. Der er hængt en stjerne op i vinduet og der er lavet en slags adventskrans. Af noget stedegrønt jeg fandt i haven og hvad man nu ellers havde for hånden. Bambier - legetøj fra Schleich med halstørklæde i pink tyl, fx. Turboen var ved at dåne af bar beundring. Og chilien viser glasdimserne lige lovlig meget interesse, synes jeg, så det er jo nok bare et spørgsmål om tid før hun sætter tænderne i den finde cupcake.

(og ved siden af er der farmands hjemmelavede deller. Jeg har nemlig fået deller med øl og snaps i anledning den snartlige jul, til aftensmad)
Der skulle også have været en dekoration på yderdøren, men jeg gik krea-død da jeg kom så langt. Det må blive en anden god dag. Vi har faktisk også nået at øve de første julesange, chilien og jeg. Hun er ret iherdig når det kommer til sange, så hvis vi bliver ved, tror jeg nok godt vi kan nå at blive juleklare også dér.

Vi har forresten haft gæster i weekenden. Jeg ælsker at have tekniknørd-gæster. Så nu sidder jeg her ved spisebordet med min trådløse forbindelse, der rent faktisk virker. Og noget mediecenter-halløj har vi også fået. Mangler bare en ledning, så kan vi se alle mulige film på vores fjernsyn. Og når vi har fået fat på dén, har vi garanteret glemt alt om hvordan det virker. Vi er gode til meget her i huset, men både farmand og jeg løber desværre skrigende væk så snart der opstår den mindste tekniske uregelmæssighed. Meget upraktisk, egentlig. Men til gengæld elsker jeg teknik der virker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar