lørdag den 29. maj 2010

Udflugt

Familien har været på udflugt i dag. Til trods for eneste dag med sol og opholdsvejr - det perfekte male-vejr - fik vi lokket farmand med (ja, han har gang i nogle udendørs maleprojekter herhjemme, men kommer jo ikke rigtig videre for det regner jo i et væk). Men Odense Havnekulturfestival (ja, der er et link...det er bare usynligt) er altså et besøg værd. Især når man har børn i turboalderen.
Vi hyggede os, spiste is og pandekager. Turboen gik amok i de forskellige kreative muligheder og kiggede på afrikansk dans med åben mund og polypper. Meget koncenteret. Hun fik selvfølgelig udøvet sin yndlingsbeskæftigelse - at tegne
Chilien fandt noget sand, en skovl og en spand. Så var hun glad.
Hjemme igen tog chilien sig en god lang lur af bar udmattelse. Jeg fik syet nogle puder færdig til sofaen. Jeg synes det jeg har syet på det sidste ligner noget værre klamphuggeri, så jeg gik lige tilbage til pudestadiet igen. For et par ekstra sofapuder kan man jo altids bruge (der er ved at være godt fyldt op i den sofa nu...).

Bagefter gik jeg igang med et nyt kjole/tunika projekt. Jeg var ude og købe stof i går, og hvor findes det bare mange flotte farver i lagenlærred! Og hvor er det billigt! Så det har jeg så købt.... faktisk endel af...Så nu øver jeg mig lige i det her stof inden jeg måske vover mig ud i noget med liberty, retro eller silke. Eller måske de her temmelig fantasiske stoffer (og her er endnu et usynligt link...).

2 kommentarer:

  1. Det er skisme da alletiders, at hele familien arty-farty fik så mange på opleveren, og at husmoderen efterfølgende er gået igang med syartiklerne :-D

    SvarSlet
  2. Ja, men husmoderen var måske lidt overmodig mht syprojektet...ihvertfald er syvejledningen det rene volapyk, har jeg fundet ud af i dag...:)

    SvarSlet