fredag den 14. maj 2010

Morgenfrisk!!!

Jeg har altid ment at det dér med at være morgenfrisk er et alderdomstegn. Morgenfrisk er sådan noget gamle (ja, ældre end 36) mennesker er (nåjo, også børn, da. Jeg har selv et par af den morgenfriske slags). Og jeg må indrømme at jeg gennem årene ikke har været den der har stået først i køen når børnene vil op kl 05.30. Men vi har da delt opgaven på fornuftig vis, mig og farmand (dvs. han har taget langt de fleste morgentjanser til nu). Igår var det min tur til at sove længe. Og jeg vågende så af mig selv kl 08.00 og var bare stadig træt og vågnede ligesom aldrig helt. Fik ikke lavet noget fornuftigt og kom ligesom aldrig op i gear. Idag var det så min tur, da chilien kvidrede kl 05.55. Og inden kl var 11.30, havde jeg:
- Lavet og spist morgenmad og hygget med radio og børn
- Vaske to maskiner vasketøj og hænge det op og sætte maskine nr 3 over. Sidder stadig og venter på den sol der skal tørre tøjet.
-Bade to børn
-Vaske op, tømme opvaskemaskine og fylde den igen
- Tage tøj på mig selv og på børn
-Køre til Bilka og stå udenfor (i kø! Flere havde fået samme idé...) med to børn da de åbende kl 09.00. Handle, bl.a regnjakke til mig selv. Skal til udendørs fest i morgen...
- Køre videre til IKEA hvor vi også stod fem minutter i åbeningstid. Og så er det jo at jeg igen kommer til at elske IKEA; der må man godt komme indenfor og lige der man står og venter på at blive lukket helt ind i de hellige haller, står der en sofa og et fjernsyn med Ramasjang på. Genialt når man har to poder med der nu opfører sig pænt, men godt kunne bruge lidt adspredelse på nuværende tidspunkt. Handler så en hulens masse urtepotter. Og en pølse til begge børn på vej ud.
- Kører forbi den lokale plantepusher og handler krydderurter og lidt blomster med hjem til de nyindkøbte urtepotter.

Har allerede lagt billet ind på morgentjansen i morgen også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar