onsdag den 14. april 2010

Stilletter?

Jeg havde ét forsæt for det her forår: Jeg skulle ha mig et par stilletter. Jeg skal lige tilføje at stilletter for mig er sko med mere end tre cm hæl. Så det behøvede ikke nødvendigvis være et par Manolos - mindre kunne nu også gøre det. Og siden to graviditeter og dertilhørende fødsler har gjort mine fødder kæmpestore og deforme, stiller jeg store krav til komfort - billigt bras dur ikke. Forresten ved jeg godt det der med fødsler og større fødder er ret sædvanligt, men altså - jeg kan bare ikke se forbindelsen her overhovedet. Kunne altså godt bruge en fysiologisk forklaring på fænomenet.

Men så snart skattepengene kom, gik jeg ud og købte sådan et par sko som jeg har ønsket mig i meget lang tid - vaskeægte andefødder. Og det gjorde jo så et kraftligt indhug i stilletbudgettet. Og når vi nu var igang med at købe sko som jeg længe har ønsket mig, var det jo så at jeg faldt over denne her side med Birkenstock. Til tyske priser. Og sådan sandalmæssigt er det de bedste sko jeg nogensinde kan få - og de er uslidelige. Så et par hjemmesko, et par sandaler til mig selv og et par sandaler til turboen (hvis man handler nok slipper man at betale for fragten...derfor storindkøb:)) landede i postkassen for nogle dage siden. Og nu er jeg helt solgt, og kan slet ikke holde tanken ud om at jeg skal bevæge mig op i højere luftlag nogensinde.



2 kommentarer:

  1. Selvom min højde, eller rettere måske mangel på samme, kunne have brug for nogle cm ekstra, så vil jeg altid forblive pigen i flade (og brede) sko :-D
    I øvrigt var min hr.fader den første, som importerede Birkenstock-sandaler til Danmark. Men som med så mange andre ting fik han ikke sat salget i system, så succes'en blev meget begrænset, og virksomheden valgte få år senere en anden forhandler. Men min mor scorede flere gratis par - priserne var også høje dengang!

    SvarSlet
  2. Aj, hvor vildt! Selvom jeg nok ville hav været en lille smule sur hvis jeg var din mor - hvor mange gratis par kunne det ikke være endt med???

    SvarSlet