onsdag den 21. april 2010

Snart 5 år

Nogen har snart fødselsdag her i huset. Det er én der er ret glad for farver - lyserødt især - og ballerinaer. Så nu er der bestilt kagepynt. Tror godt jeg tør anbefale det her sted, selvom jeg ikke har modtaget varene endnu. Udvalget er ihvertfald upåklageligt, og det burde være basis for nogle festlige fødselsdagsboller i år.

Og nu er det så jeg sidder og surfer nettet tyndt efter en passende gave til den 5-årige. Vi har været forbi mange ting; ny seng, Nintendo DS og billetter til Cirkus summarum, men intet af det dur. Gad vide om hun bliver et tenknologisk oucast som voksen hvis hun ikke får en Nintendo som 5-årig? Måske kommer hun til at sakke totalt bagud og aldrig få sig en uddannelse fordi hun har sådan nogle hippieforældre der er bange for at al den der teknologi vil tage opmærksomheden fra de kreative sysler som hun hygger sig så meget med, og foretrækker i stedet pædagogisk korrekte gaver fra legeakademiet? Eller er hun allerede fortabt, fordi hun nok næppe aner hvad en Nintendo er, og derfor overhovedet ikke har efterspurgt det? Jeg tror jeg tager chancen. Foreløbig er der ikke ret meget der tyder på at hun kommer til at blive tabt bag en teknologivogn.

2 kommentarer:

  1. Det lyder bare skønt med anti-teknologi. Herhjemme er vi vist desværre fortabt, for farmand har næsten samtlige spillemaskiner på markedet! Øv siger mor, som elsker duften af stof og eventyr :-)

    SvarSlet
  2. Nogle fordele er der åbenbart ved at have en teknologiforskrækket mand, så. Helt skidt står der nu ikke til her - hun er en haj med en computer, men har ret svært ved at løsrive sig - netop derfor er jeg ikke vild med at indtoducere mere teknologi; det kommer til at gå fra alle de timer hun bruger på at tegne.

    SvarSlet