lørdag den 24. april 2010

Fridag

Vi tog os en slapper i går, turboen og jeg. Eller - slapper og slapper...vi var begge dødtrætte på vej hjem. Men en slapper fra arbejde og børnehave, ihvertfald. Så vi afleverede chilien i dagpleje og snuppede toget til hovedstaden. Gik af på Hovedbanegården, og daffede over i Tivoli. Og der daffede vi rundt indtil vi fem timer senere tog toget hjem igen. Det var et noget forårstille Tivoli, må man sige. En og anden skoleklasse på tur mødte vi da, men ellers ret mennesketomt. Måske var det også delvis vejrets skyld; vi havde heldigvis taget vibnterjakker på, men med vilje ikke fleecetrøjer, da vi jo med stormskridt nærmer os maj måned. Så vi kom til at fryse lidt. Men det blev opvejet af ingen kø ved forlystelserne.



Vi lagde ud med en ret stor candyfloss på deling. Jeg tror måske det var dagens højdepunkt. Hun havde ihvertfald talt meget om det inden. Hun har nemlig aldrig smagt det før. Og det havde jeg heller ikke. Og det var også mit højeste ønske da jeg var på hendes alder at smage en candyfloss, men det måtte jeg ikke, for sådan noget sukkerstads spiste jeg ikke, fik jeg at vide. Og jeg havde så til nu i en alder af 36 stadig ikke nået at smage en candyfloss. Så nu skulle det være for os begge. Jeg tror jeg fik stillet min nysgerrighed, mens det helt klart gav mersmag for turboen.


Så kørte vi lidt rundt i biler og karuseller og hvad der ellers er. Den store pige kunne nu tage mange af forlystelserne på egen hånd. Selv stå i kø, vise armbånd, komme ombord, sidde stille og kravle ud igen. Nej, hvor er hun altså blevet stor.

Pariserhjulet var et andet hit. Det var sjovt, og det killede i maven...moderen syntes bare det killede lige lidt i overkanten...ja, det er det lille pariserhjul vi taler om...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar