fredag den 11. juni 2010

It´s alive!!!

Her er så en haste-post, så I kan se at her stadig er liv. Her er nemlig særdeles tidligt liv. Kl 05.10, for at være præcis, var der liv her til morgen. Og typisk - lige i nat hvor jeg er alene med børnene. Hun er ellers blevet godt til at trække den heeelt til kl 05.45, chilien. Og nu prøver jeg mig ellers desperat med fjernsynet som børnspasser, men det fungerer ikke lige så godt, så jeg har en klynkende chili hængende fast i mine ben. Hun vil helt sikkert sidde i sofaen og læse bøger - hun er noget af en bogorm - men det har jeg gjort i en times tid nu, så nu trænger mor bare til en pause. Håber farmand indfinder sig på sin bopæl her ret tidligt på formiddagen. Han har nemlig været på arbejde. Noget mødeværk der indebar rødvin, og dermed overnatning et eller andet sted på Outer Fyn. Men åbenbart et meget, meget vigtigt møde. Og jeg skulle have været til årets sommerfest på mit arbejde i går. Men vores barnepige kunne íkke, og så var det jo så mor her der blev nødt til at ofre sig at blive hjemme hos børnene. "Ja, jeg ville gerne ha pjækket, skat, men jeg kan bare ikke". Sådan er det at være uundværlig.

I eftermiddag er der årets sildegilde med hele den pukkelryggede. Det ender traditionen tro med at jeg sidder og spiser frikadeller med børnene. Kan stadig ikke lide sild. Men mon ikke det er min tur til rødvin i aften? Det tror jeg nok det er. Og ihvertfald til at sove hele dagen væk i morgen.

Det kunne være man skulle overveje et bad på nuværende tidspunkt, siden er åpbenbart ikke er fred til abebrydende blogindklæg alligevel. Sætter lige en vask over først, så kan chilien more sig med den imens. Jeps, vaskemaskiner har meget stor underholdningsværdi. Så smutter turboen og jeg ind til Odense lige så snart farmand er hjemme for lige at høre Odense Symfoniorkester der lige holder en lille firluftskoncert i dag. Nåja, måske faldt man også over en lille bitte livsnødvendig sommerkjole på vejen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar